۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۷۵۵۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

در دور جدید گفتگو های ملی قرار نیست مقاومت خلع سلاح شود

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه حزب الله با حضور در سر میز گفتگوی ملی لبنان به دنبال بررسی راهبرد دفاعی و چگونگی رویارویی با دشمن تجاوزگر صهیونیستی است نه خلع سلاح شدن مقاومت.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی به مناسبت میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) که از سوی بیمارستان رسول اعظم(ص) متعلق به بنیاد شهید لبنان در بیروت برگزار شد، تاکید کرد: نشستن حزب الله بر سر میز گفتگوی ملی، با هدف بررسی راهبرد دفاعی و چگونگی رویارویی با دشمن تجاوزگر صهیونیستی است نه بحث بر سر خلع سلاح مقاومت.

شیخ نعیم قاسم با اظهار اینکه همفکری درباره راهبرد دفاعی لبنان موجب نزدیکی دیدگاه ها و مشارکت همگان در تقویت لبنان خواهد شد، گفت: راهبرد دفاعی همانگونه که از نامش پیداست، یک راهبرد دفاعی است و دفاع در برابر دشمن صورت می گیرد، بنابراین باید دشمن را به شکل روشن مشخص کرد و دشمن ما کسی نیست جز اسراییل.

وی با اشاره به اینکه بر سر میز گفتگوی ملی بحثی درباره سلاح یا تلاشی برای کاهش قدرت مقاومت لبنان صورت نخواهد گرفت، گفت: آنچه در گفتگوی ملی مطرح است، راهبرد دفاعی است که در راستای توانمندی و قدرت گرفتن لبنان در برابر دشمن صهبونیستی صورت می گیرد.

گفتنی است که گروه های لبنانی قرار است امروز دور جدید گفتگوهای خود درباره مسائل مختلف لبنان به ویژه راهبرد دفاعی کشور و مساله سلاح مقاومت را که از مدت ها پیش متوقف شده است، از سرگیرند./981

ارسال نظرات