۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۸۱۸۶
نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم:

قرآن به بهترین شکل به مردم معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از داوران و قاریان بین المللی قرآن کریم با استقبال از پخش قرائت های مجلسی قاریان بزرگ جهان در صدا و سیما گفت: ملت ایران نیازمند شنیدن قرآن کریم هستند.
احمد ابوالقاسمي داور و قاري بين المللي قرآن كريم


احمد ابوالقاسمی، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با استقبال از پخش قرائت های مجلسی قاریان بزرگ جهان از صدا و سیما خواستار پخش چنین برنامه قرآنی در تمام شبکه های صدا و سیما شد و گفت: قرآن کریم به بهترین شکل به مردم معرفی شود.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی ایران، افزود: ملت ایران نیازمند شنیدن قرآن کریم هستند و پخش قرائت های مجلسی قاریان بزرگ جهان از صدا و سیما یکی از راه های رسیدن به این خواسته است.

این داور و قاری بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: وقتی احساس نیاز به قرآن در جامعه ایجاد شود، عموم مردم به خصوص جوانان به دنبال فراگیری فن آن می روند، با کلمات و عبارات قرآنی آشنا می‌شوند و در بسیاری از مراودات روزمره از آیات الهی استفاده می کنند.

وی با بیان این‌که مردم با شنیدن تلاوت های زیبا از قاریان برتر ایران و جهان به آن احساس نیاز خواهند کرد و یقیناً از شنیدن آن لذت می برند، ابراز داشت: فرهنگ قرآنی زمانی در کشور توسعه می یابد که انسان نیازمند شنیدن صدای قرآن شود.

ابوالقاسمی با تأکید بر آموزش مفاهیم قرآن، ندانستن معنای آیات را سبب عدم ارتباط مردم با قرآن دانست و گفت: آموزش مفاهیم قرآن نیازمند کار کارشناسی است که بخشی از آن وظیفه آموزش و پرورش و بخشی دیگر وظیفه نهادها و جامعه قرآنی است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات