۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۸۵۲۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

مسؤولان زمینه نشاط و شادابی و ارتقاء فرهنگ اسلامی را در قم مهیا نمایند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مسؤولان باید رضایت مردم را بدست آورند تصریح کرد: مردم انتظارات زیادی از مسؤولان امور شهری دارند و مسؤولان شهرداری نیز باید زمینه نشاط و شادابی و ارتقاء فرهنگ اسلامی را در قم مهیا نمایند.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار شهردار قم و معاونین وی با اشاره به اینکه شهر قم آبروی اسلام و جهان تشیع می باشد افزود: خدمات خوبی نسبت به گذشته در قم انجام گردیده لیکن باید این خدمات گسترش یابد تا شهری در شان کریمه اهل بیت ( س) و جهان اسلام احداث گردد.

وی تصریح کرد: وجود بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ، مسجد مقدس جمکران و مسجد امام حسن عسگری(ع) بر عظمت و قداست قم افزوده است و وابستگی مردم قم به اهل بیت و اسلام بسیار زیاد بوده و روز به روز بیشتر می شود.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: محدثین فراوانی در قم وجود داشته اند که با آثار و تالیفات خود انسان را متحیر نموده اند و این آثار باید در کل جهان اسلام و دنیا گسترش یابد.

وی خطاب به شهردار قم گفت: هر چه در قم خدمت بکنید ، خدمت به دین و معارف اسلامی نموده اید و اگر قداست معنوی در قم زیاد شود این امر باعث گسترش روز افزون دین اسلام در جهان خواهد شد و مسئولین باید قدر خدمت کردن در قم را بدانند و باید از این فرصت استفاده نمایند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مسؤولان باید رضایت مردم را بدست آورند تصریح کرد: مردم انتظارات زیادی از مسؤولان امور شهری دارند و مسؤولان شهرداری نیز باید زمینه نشاط و شادابی و ارتقاء فرهنگ اسلامی را در قم مهیا نمایند.

وی افزود : قم باید الگوی در بین دیگر شهرها باشد و جایگاه علمی و معنوی این شهر نسبت به دیگر شهرها کسب گردد. باید بیشتر از اینها در قم کارکرد تا حرمت این حرم رعایت شود.

در این دیدار شهردار قم ضمن ارائه گزارش از عملکرد شهرداری قم در سال گذشته گفت: در سال گذشته چندین پروژه عمرانی و خدماتی توسط شهرداری قم به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چند پروژه عظیم شهری از جمله فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت پروژه حرم جمکران ، مونوریل و قطار شهری قم آغاز گردید.

مهندس محسن عابدینی پور افزود: عملیات تملک پروژه حرم جمکران آغاز گردیده و امیدواریم تا پایان سال 89 کل این محور بازگشایی می گردد.

وی خاطر نشان کرد: 3 کمپینگ جهت اسکان زائرین به مساحت هر کدام 400 هکتار در محورهای جنوب و شمال و جمکران احداث خواهد شد.

عابدینی پور احداث تونل 750متری عماریاسر ، پل روگذر شهید امینی بیات و تقاطع غیرهمسطح منزوی را از دیگر اقدامات شهرداری در سال گذشته عنوان نمود و تصریح کرد: توسعه فضاهای سبز کمر بند شهر قم و ادامه اجرای نهضت آسفالت از اقدامات اساسی شهرداری قم در سال جاری می باشد که به جد پیگیری خواهیم نمود./917/د102/ص
ارسال نظرات