۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۸۷۵۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنرمندان در اعتلای فرهنگ غنی اسلامی نقش‌آفرین هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگو ارشاد اسلامی با تأکید بر بهره مندی از توان هنرمندان در جهت اعتلای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی گفت:‌ اهالی فرهنگ کشور می‌توانند افزون بر تأمین نیازهای داخل کشور در صدور فرهنگ به سایر کشورها نیز نقش بسزایی داشته باشند.
محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در دیدار با اهالی هنر و فرهنگ استان آذربایجان غربی گفت: در سال همت مضاعف و کار مضاعف هنرمندان هم باید با بهره گیری از همه توان خود که در کنار خدمت‌گزاران نظام کارهای فاخری را ارائه دهند.

حسینی در ادامه سخنانش بر اقدامات نرم افزاری برای توسعه فرهنگی کشور تأکبد کرد و گفت: باید از امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی به بهترین شکل استفاده شود که این مسأله در سایه تلاش هنرمندان و اصحاب فرهنگ کشور میسر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این‌که در شش ماه گذشته همه تلاش‌ها برای ایجاد زمینه لازم فعالیت‌های فرهنگی بوده است، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، این توان در کشور وجود دارد که در همه محورها پیشروتر از برنامه‌های چشم‌انداز حرکت کنیم.

وی رویکرد دولت دهم را فرهنگی اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا اعتبارات بخش فرهنگ در سال جاری جهش قابل توجهی داشته است که امیدورایم با ادامه جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی سال‌های گذشته و تعریف چندین جشنواره جدید شاهد اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم. 

حسینی با تأکید بر تمرکز زدایی در فعالیت‌های فرهنگی نیز اظهار کرد: با تفویض اختیار به استان‌ها می توان تا حدی از بروکراسی ادرای پیچیده کشور‌‌ بکاهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سی‌امین سالگرد دفاع مقدس‌ گفت: باید اقدامات فرهنگی لازم در جهت تبیین اهداف شهدا و ارزش کار انجام شده آنها صورت گیرد که رونق بخشیدن به کاروان‌های راهیان نور و بخشیدن حیات دوباره به مناطق جنگی می‌تواند در آیین زمینه مؤثر واقع شود.

وی از نبود روزنامه سراسری در این استان فرهنگی انتقاد کرد و ابراز داشت: امید است با پی‌گیری جدی مسؤولان استانی‌، مجوز نشر روزنامه سراسری برای این استان صادر شود.

حسینی در پایان تأکید کرد: هم اکنون باید بیش از گذشته به مقوله فرهنگی توجه شود؛ اما نباید از عمران و آبادانی کشور نیز غافل شد و باید کاروان عمران کشور که بسیار گسترده شده است با شتاب بیشتری مسیر خود را ادامه دهد./936/پ202/س
ارسال نظرات