۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۸۱۲۰۶
امام جمعه اردبیل:

شورای نگهبان دستاورد بزرگ نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان به عنوان یکی از دستاوردهای عظیم نظام اسلامی به بهترین شکل رسالت خود را عمل کرده است.
شوراي نگهبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، عضو خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم اعضای دفتر شورای نگهبان اردبیل در سالن مدرس اظهار داشت: عملکرد درخشان شورای نگهبان عامل اصلی مخالفت دشمنان با این نهاد است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شورای نگهبان با وجود هجوم سنگین دشمنان با عملکرد مناسب و هوشمندانه توانسته صحنه‌هایی از اقتدار و عظمت نظام اسلامی و ملت ایران را نشان دهد.

وی با بیان این‌که شورای نگهبان در مقاطع حساس انقلاب اسلامی، نقش حیاتی ایفا کرده است، اظهار داشت: شورای نگهبان وظیفه خطیر و حساس نظارت بر حسن اجرای انتخابات و تأیید صلاحیت شرکت‌کنندگان را بر عهده دارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مشروعیت فعالیت شورای نگهبان خاطر‌نشان کرد: شورای نگهبان با اتصال به سرچشمه ولایت و اتصال به دو قوه قضاییه و مقننه از جایگاهی مستحکم و قابل قبول برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه بر ضرورت هوشیاری شورای نگهبان برای صیانت از قانون اساسی تأکید کرد و گفت: بصیرت و نگاه تیزبین برای انجام این رسالت خطیر بیش از پیش احساس می‌شود.

وی شورای نگهبان را یکی از دستاوردهای عظیم نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: این نهاد انقلابی با برخورداری از جایگاه رفیع و ارزنده مردمی، دینی و اسلامی توانسته به بهترین شکل به وظایف و رسالت خود عمل کنند.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات و شورای نگهبان در استان اردبیل در سخنانی رسالت اصلی شورای نگهبان را حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و اظهار داشت: تئوری مردم سالاری دینی بدون توجه به فعالیت شورای نگهبان محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد این شورا از زمان شکل‌گیری خود توانسته به بهترین شکل ممکن نسبت به وظیفه و رسالت قانونی خود در نظارت بر مصوبات مجلس و تطبیق شرعی و قانونی بودن آن عمل کند./۹۳۵/پ203/س
ارسال نظرات