۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۱۳۷۹

نخستین حلقه ادبیات داستانی خواهران طلبه در مشهد افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین شاخه ادبیات داستانی خواهران از حلقه ادب و هنر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به همت این گروه افتتاح خواهد شد.
سيد محمد صادق مرکبي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد،
سید صادق مرکبی، مدیر گروه ادب و هنر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: از زمستان سال گذشته اقدام به شناسایی علاقه‌مندان به ادبیات داستانی از میان طلاب خواهر حوزه علمیه مشهد شد و بانک اطلاعاتی خوبی از مشخصات نزدیک به 50 نفر تهیه گردید.

وی افزود: اهداف تشکیل این حلقه، تربیت مبلغان حوزوی توانمند و کارآمد برای انجام رسالت‌های فرهنگی ـ تبلیغی متناسب با نیازهای جامعه امروز، رشد و تعمیق آثار تبلیغی طلاب جوان حوزه در مبحث داستان و هدایت آن‌ها به سوی افق‌های فرهنگی و نیازهای اجتماعی کشور و ایجاد شبکه همگرایی و همکاری میان استعدادهای جوان حوزوی فعال در عرصه داستان از طریق روابط متمرکز و پایدار می‌باشند.

مرکبی در ادامه تصریح کرد: از بین 50 نفر ثبت نام کننده 13 نفر انتخاب شدند و از اسفند ماه سال 88 جلسات این حلقه به صورت آزمایشی آغاز شد و بعد از رفع نواقص و کاستی‌های این حلقه بر آن شدیم که آن را به صورت رسمی افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در راستای این مهم نشستی با حضور حجت الاسلام الهی خراسانی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و استاد محمد جواد جزینی منتقد و نویسنده ادبیات داستانی و فارغ التحصیل نویسندگی داستان کوتاه از دانشگاه ics آمریکا، برگزار خواهیم کرد.

شایان ذکر است، دبیر این حلقه طاهره‌سادات حسینی بوده و افتتاح آن چهارشنبه 30 تیرماه ساعت 17 در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خواهد بود./933/پ203/ص

ارسال نظرات