۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۱۴۳۹
ظهور آغازی دوباره (12)؛

محقق حوزه علمیه قم: دشمنان درصدد تغییر مسیر انتظار واقعی هستند

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم گفت: تعمیق اندیشه‌های مهدوی نیاز به رفع شبهات دارد و شبهات باید با یک کار میدانی جمع‌آوری شود.
امام مهدي ع
حجت الاسلام مهدی متقی از محققان حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار خبرگزاری رسا‌ گفت: اندیشه انتظار و مهدویت در طول تاریخ از دستبرد فکرى و عقیدتى در امان نمانده و در هر زمانی به فراخور زمینه‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مورد هجوم دست اندازان قرا گرفته و در مقاطعی این گروه ها توانسته اند با فریب عامه مردم، حمایت هایی را هم کسب کنند.

وی با بیان این‌که مدعیان دروغین، مقوله ای نوپدید در جامعه نیست، گفت: سابقه این عمل حتى به پیش از دوران تولد امام مهدی(عج)‌‌ می رسد که جریان فطحیه و واقفیه و بسیارى از فرقه هاى دیگر که در طول تاریخ به تدریج از جریان شیعه امامیه جدا شدند، از این نمونه‌ها است.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: در سده‌هاى اخیر نیز فرقه‌هایى درصدد لوث کردن فرهنگ مهدویت برآمده و با اغراض شوم، خواسته‌اند مسیر انتظار را به بیراهه ببرند.

دانش آموخته حوزه علمیه قم بیان داشت: این گروه‌ها که برخی حمایت‌های کشورهای استعماری را نیز به همراه دارند، می‌کوشند تا با شعار مهدویت‌، اهداف و آمال دنیوى خویش را محقق کنند.

وی گسترش آموزش های مهدوی در بین مردم را از اقداماتی برشمرد که در راستای مقابله با مدعیان دروغین بیشترین تأثیر را می‌تواند داشته باشد و ادامه داد: باید تلقی مردم از مهدویت را بازسازی کرد، زیرا این اندیشه ناب در بین مردم با شبهات و مطالب غیر واقعی درهم آمیخته است.

این پژوهشگر علوم اسلامی گفت: باید در بین مردم رفته و شبهات مهدوی را با تحقیق میدانی پیدا کرده و از منابع اصیل به پاسخگویی بپردازیم.

وی گفت: سؤالاتی پیرامون کیفیت ظهور حضرت و نشانه‌های آن و تعیین مصادیق، چگونگی قیام و ابزارهای آن، نقش علما در شکل‌گیری و اداره حکومت، آزادی و چگونگی عدالت در حکومت مهدوی از مهم‌ترین مطالبی است که مردم به دنبال جواب آن هستند.

این محقق حوزوی در بیان یکی دیگر از آسیب‌هایی که در عصر غیبت، فرهنگ مهدویت را مورد تهدید قرار می‌دهد، گفت: مدعیانی هستند که بی‌دلیل یا به بهانه‌ی ساده‌ترین اتفاق، ادعای ملاقات می‌کنند یا کسانی که تمام وظیفه‌ی خویش را دیدار حضرت می‌پندارند و از وظایف اصلی خود غافل شده و افراد را تنها به این عمل، به عنوان برترین وظیفه‌ منتظر، فرا می‌خوانند، در صورتی که آنچه در عصر غیبت مهم است توجه به دغدغه امام و عمل کردن به وظایف یک منتظر واقعی است که در قالب عمل به واجبات و ترک محرمات محقق می‌شود.

وی در پایان گفت: باید ببینیم اگر حضرت مهدی(عج) حاضر بودند، چه نیرویی برای ایشان کارا بود که به طور قطع افراد صالح و مصلح بیشترین جایگاه را نزد حضرت داشتند./909/ت302/س
ارسال نظرات