۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۸۱۴۷۹
پژوهشگر و هنرمند حوزوی:

روحانیت جایگاه هنر و هنرمند را در عرصه‌های تبلیغی بازشناسی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری به ضرورت پرداختن به هنر در حوزه‌های علمیه با هدف دعوت جامعه به سوی دین اشاره کرد و گفت: هنرمند ما از حوزویان انتظار دارد با شناخت هنر، نقش تولیدات هنری را در رشد فکری و فرهنگی جامعه باور داشته باشند.
حجت الاسلام محمد رضا زائري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا زائری محقق، پژوهشگر و هنرمند حوزوی، روز گذشته در چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در بهره‌گیری از هنری برای ماندگاری معارف، ابراز داشت: آیه نفر به عنوان هدف و منشور مشترک همه حوزویان، با دست پر بازگشتن به سوی جامعه برای هدایت را مورد تأکید قرار داده است.

وی پیشرفت ها و توفیقات حوزه های علمیه در روز‌آمد‌کردن فعالیت‌های تبلیغی قابل تقدیر دانست و افزود: در کنار این پیشرفت‌ها، هنوز تا رسیدن به نقطه واقعی فاصله بسیار است چرا که ظرفیت جامعه بسیار بالا است.

حجت الاسلام زائری با بیان این‌که سطح دانش و بینش حوزه‌های علمیه و حوزویان همواره از سطح دانش عامه مردم بیشتر بوده است، اظهار داشت: امروز فاصله سطح دانش حوزویان با عامه مردم یا بسیار کم و در بعضی موارد همسان شده است؛ اما در مضامین، عبارات و شیوه‌های تبلیغی ما تغییر چندانی حاصل نشده است.

وی انتظار جامعه به ویژه نسل جوان از روحانیت را شناخت نیاز‌ها، اقتضائات آنها عنوان کرد و ادامه داد: هنرمند ما انتظار دارد، حوزه و روحانیت تشخیص دهد که فلان فیلم در جهت همسویی با جریان حوزه و روحانیت است نه این‌که در مقابل آن ایستادگی کنند.

این هنرمند حوزوی تقوا وعلم را دو بال حرکت حوزه های علمیه دانست و گفت: متأسفانه برخی از حوزویان در رویارویی با هنر دچار افراط و تفریط می‌شوند، برخی اصل هدف خود را فراموش می کنند و هنر را هدف قرار می دهند و برخی هم با پشت پا زدن به عرصه های هنری، در جذب احاد جامعه، اثر گذاری لازم را از دست می دهند.

وی اظهار داشت: حوزویان به مصداق آیه و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه، لازم است با بهره گیری از سلاح های جدید و مجهز شدن به روش های تبلیغی جدید در عرصه فعالیت های تبلیغی، در جنگ نرم دشمن ایستادگی لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام زائری با بیان این‌که رسالت روحانیت شیعه هر روز سخت می شود، تصریح کرد: به جرأت می توان گفت امروز شرایط روحانیت شیعه از روزهایی که روحانیان را سر می بریدند حتی از دوران شهیدین هم سخت‌تر است. /965/پ202/س
ارسال نظرات