۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۸۳۵۸۸
شیخ نعیم قاسم:

متهم اصلی پرونده ترور حریری اسراییل است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با اشاره به مدارک و مستندات مفصل حزب الله مبنی بر دست داشتن حزب الله در ترور رفیق حریری، متهم بودن اسراییل در این پرونده را هماهنگ با داده های سیاسی و عملی دانست و خواستار صادر شدن حکم اولیه دادگاه بین المللی علیه اسراییل شد.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته، در مراسمی از سوی مجموعه مدارس المصطفی(ص) در بیروت با اشاره به ارائه مدارک و مستندات مفصل از سوی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مبنی بر احتمال دست داشتن اسراییل در ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان، گفت: این ادعا مبتنی بر دو اصلی سیاسی و عملی است.

شیخ نعیم قاسم، فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و دودستگی و برآشفتن اوضاع داخلی لبنان را به لحاظ سیاسی به مصلحت اسراییل دانست و افزود: به لحاظ عملی نیز اقدام های تجاوزگرانه اسراییل علیه لبنان بر کسی پوشیده نیست، از ترورها و جاسوسی ها گرفته تا تجاوز روزانه به حریم هوایی لبنان. بنابراین، پرونده اسراییل لبریز از ترور در داخل لبنان، منطقه و در کل جهان است.

وی مسؤولان پرونده ترور رفیق حریری را به پیگیری و مدارک و مستندات حزب الله برای رسیدن به نتیجه نهایی شد و گفت: پس از ارائه تفصیلی این مدارک و مستندات از سوی سید حسن نصرالله، اطمینان داریم که متهم اصلی پرونده ترور حریری، اسراییل است و شایسته است که حکم اولیه دادگاه بین المللی علیه او صادر شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان پیش بینی کرد که متهم شدن اسراییل در این پرونده در روزهای آینده با مخالفت و رنجش برخی از کسانی که پس از ناکامی تمام تلاش ها برای ضربه زدن به حزب الله، آخرین امیدشان حکم اولیه دادگاه بین المللی بود، روبرو خواهد شد و افزود: حزب الله نه اکنون و نه در گذشته و نه آینده، متهم به ترور حریری نبوده است، در حالی که اسراییل هم اکنون و در گذشته و نیز در آینده متهم خواهد بود و باید این سرنخ را تا پایان دنبال کرد.

وی در پایان با اشاره به مواجه بودن حزب الله با چالش های بسیار در مرحله کنونی، گفت: اطمینان داشته باشید این چالش ها در برابر چالش های گذشته به حساب نمی آیند. دست کم در توازن نیروهای سیاسی در لبنان تغییرات عمده ای رخ داده و برخی گروه ها، رویکرد سیاسی خود را تغییر داده اند و اسطوره سلطه آمریکایی در هم شکسته است و دروازه خاورمیانه جدید در لبنان بسته شده است و دروازه مقاومت قدرتمند و ارتش غیور و ملت پایدار گشوده شده./981/ج
ارسال نظرات