۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۳۷۹۴
خطیب جمعه بیروت:

اشغالگری سبب تمام مصیبت ها و کشتارهای افغانستان و عراق است

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با اشاره به تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین، به مسلمانان هشدار داد که تجاوزگری صهیونیستی در صورت عدم مبارزه، در فلسطین پایان نخواهد یافت و دامان همه کشورهای اسلامی و عربی را خواهد گرفت.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و دارایی های فلسطینی ها، گفت: اسراییل می کوشد تا با ویران ساختن آخرین آثار عربی و اسلامی و مسیحی در فلسطین راه را برای یورش به مسجدالاقصی که به باری بر دوش بیشتر رژیم های عربی و اسلامی تبدیل شده است، باز کند.

خطیب جمعه بیروت با هشدار به کشورهای عربی و اسلامی نسبت به استمرار سیاست سکوت در برابر این جنایت های اسفناک و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، گفت: فصل فاجعه در فلسطین پایان نخواهد یافت و خودکامگی رژیم صهیونیستی دامان دیگر کشورهای عربی و اسلامی را نیز خواهد گرفت تا امت اسلام را خواری و بیچارگی بکشاند.

وی با اشاره به محاکمه صوری تجاوزگران صهیونیستی به کاروان آزادی غزه و خبررسانی رسانه ها پیرامون وجود هماهنگی قبلی برای بازجویی نکردن از فرماندهان رژیم صهیونیستی که به کاروان آزادی حمله کرده بودند، این امر را نشانه دوگانگی معیارها عدالت در سازمان ملل متحد دانست و افزود: دادگاه های بین المللی، در اصل، ابزاری است برای اعمال فشار بر کشورهای عربی و اسلامی و قادر به محاکمه رژیم صهیونیستی نیست.

سید علی فضل الله با اشاره به ممنوع بودن محکومیت اسراییل در صحنه بین المللی حتی در صورت آشکار شدن وحشی گری رژیم صهیونیستی، گفت: زمینه را فراهم می کنند تا این رژیم اشغالگر آزادانه به جنگ افروزی و از بین بردن ثبات و امنیت در منطقه بپردازد، در حالی که کشورهای بزرگ ایران را به عنوان تهدید واقعی منطقه معرفی می کنند و دایره تحریم این کشور را تنگ تر می کنند تا باری دیگر رسوایی ملاک های دوگانه کشورهای بزرگ به نمایش درآید.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا و نیروهای ناتو در افغانستان و کشتار بی گناهان، گاهی به بهانه اشتباه در محاسبات و گاهی به بهانه وجود افراد مسلح، گفت: سازمان ملل متحد با فریب و نیرنگ آمریکایی همراه شده است و در حالی که یکی از مسؤولانش بالاترین درصد قربانیان را به عملیات های طالبان نسبت داده است، از یاد برده اند که اشغالگری سبب تمام این مصیبت ها و کشتارهای افغانستان و عراق است.

گفتنی است که آخرین حلقه از زنجیره تجاوزگری های صهیونیستی، یورش صدها شهرک نشین اسراییلی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مقام حضرت یوسف (ع) در نابلس در کرانه باختری در هفته گذشته و نابودی گورستان مأمن الله در قدس با بلدوزر و ویرانی ده ها منزل در منطقه جلگه ای الاغوار بود.

همچنین روز سه شنبه هفته گذشته، اسراییل در منطقه العدیسه به خاک لبنان تجاوز کرد که با مقاومت ارتش این کشور روبه رو شد و در نتیجه این درگیری سه لبنانی و فرمانده گردان اسراییلی کشته شدند./981/ج
ارسال نظرات