۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۸۴۸۱۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

رهبری قطب اساسی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: قطب اساسی جامعه اسلامی رهبری است و قرآن کریم این سمت را به شخص نبی مکرم اسلام (ص) واگذار کرده و رهبری جامعه اسلامی منتسب به نبی مکرم اسلام (ص)است .
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان مراسم اربعين شهداي شعبانيه مسجد جامع زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مراسم اربعین شهدای شعبانیه فاجعه تروریستی مسجد جامع زاهدان، گرامیداشت یاد و خاطره پاسدار شهید حسین غفاری و 120 شهید کارمند استان به مناسبت هفته دولت روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار، فرماندهان نظامی وانتظامی، خانواده شهداء و قشرهای مختلف مردم در مصلی قدس زاهدان برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شعبانیه حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان با استناد به احادیث و روایات اسلامی شهادت را مقامی دانست که خداوند آن را نصیب بندگان شایسته خود می کند .

وی، به معیارهای مسلمان واقعی اشاره کرد و اظهار داشت: یک نظام دینی و جامعه اسلامی زمانی حیات معنوی و ارزشی پیدا می کند که علاوه بر داشتن همسویی و همگامی با مقام رهبری جامعه چهار اصل غضب و شدت داشتن نسبت به کفار، برقراری ارتباط رحمت گونه و اتحاد میان امت اسلامی، رابطه محبت آمیز با خداوند و انجام کارهایی که مورد رضایت خداوند است را رعایت کند .

امام جمعه زاهدان، با بیان اینکه، رهبری جامعه اسلامی منتسب به نبی مکرم اسلام (ص) است، گفت: قطب اساسی جامعه اسلامی رهبری است و قرآن کریم این سمت را به شخص نبی مکرم اسلام (ص) واگذار کرده است .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، همچنین برادرکشی و ایجاد تفرقه در میان مسلمانان را بعنوان توطئه و حربه جدید آمریکا و استکبارجهانی علیه مسلمانان دانست و افزود: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بعنوان دو برادر و مسلمان واقعی و پیرو سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) سالها برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کردند و با هوشیاری، همدلی و وحدت؛ دشمنان وجیره خواران استکبار را در رسیدن به اهداف شومشان ناامید خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، با اشاره به آیات قرآن، تصریح کرد: کسانی که به برادرکشی و مؤمن‌ کشی روی آورده‌ اند نه تنها راه بازگشتی برایشان باقی نمی ‌ماند بلکه مورد غضب الهی نیز قرار می‌گیرند و مشمول غضب الهی و ورود دائمی به جهنم هستند و از رحمت خداوند برای همیشه محروم می شوند .

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: علمای اهل تسنن و تشیع نباید تنها به یک مرتبه محکوم کردن این قبیل افراد اکتفا کنند، زیرا از دیدگاه خداوند کسانی که خون مؤمنان را می ریزند برای همیشه محکوم اند .

همچنین در ادامه این مراسم، پس از قرائت وصیت نامه شهید حسین غفاری نژاد، مداحان اهل بیت عصمت طهارت به مدیحه سرایی پرداختند .

گفتنی است، در فاجعه تروریستی مسجد جامع زاهدان که سوم شعبان به وقوع پیوست 27 نفر از نمازگزاران این مسجد به شهادت رسیدند ./940/پ202/ص
ارسال نظرات