۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۸۵۰۱۹
استاد دانشگاه باقرالعلوم:

یازدهم سپتامبر در آمریکا باعث اوج گرفتن اسلام هراسی بر پایه افکار هان تینتون شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) گفت: اسلام هراسی و ایران هراسی سیاستی است که در صدد ایجاد تغییر در توازن منطقه خاورمیانه و حمایت از اسراییل تضعیف شده است.
اسلام هراسي / anti islam


محمد ستوده، کارشناس روابط خارجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تشدید اسلام هراسی در کشورهای غربی به گفت: اسلام هراسی از گذشته وجود داشته است اما در دوران جدید با سه مقطع تاریخی گوناگون در این مساله مواجه هستیم.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را اولین دوره عنوان کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در بین مسلمان ایجاد شد و سرآغازی در تاریخ اسلامی ایجاد شد.

استاد دانشگاه باقر العلوم(ع) بیان داشت: کشورهای اسلامی همواره دارای موقعیت ژئوپلوتیک ویژه بوده‌اند و از نظر اقتصادی نیر با دارا بودن از منابع نفت و گاز پیوسته مورد طمع استمارگران بوده اند که با بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی، شاهد شکل گیری دوره جدیدی از جبهه متحد مسلمین شدیم.

وی در تبیین دوره دوم تشدید اسلام هراسی بیان داشت: مقالات هان‌تینتون مبنی بر برخورد تمدن ها و اتفاقی که در یازدهم سپتامبر در آمریکا افتاد، اسلام هراسی را به اوج خود رساند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) گفت: مقطع سوم افزایش اسلام هراسی، پیروزی حزب الله در جنگ سی و سه روزه بود.

این استاد علوم سیاسی بیان داشت: اسلام هراسی و ایران هراسی سیاستی است که در صدد ایجاد تغییر در توازن منطقه خاورمیانه و حمایت از اسراییل تضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام هراسی از شاخه های جنگ نرم است، بیان داشت: برخی می خواهند از اسلام و ایران یک چهره ترسناک نشان دهند که در پی تدارک جنگ و لشگرکشی است از این رو باید اقدامات مناسب در مقابل این هجمه ها انجام داد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات