۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۵۹۷۴
فرمانده سپاه کربلای مازندران:

کسی حق ندارد مسأله دفاع مقدس را برای خود مصادره کند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان این که موضوع دفاع مقدس یک مسأله فرام ملی است، گفت: کسی حق ندارد این مسأله را به نام خود مصادره کند.
فرمانده سپاه کربلاي مازندران
سردار محمد شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلای مازندران، درگفت و گوبا خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، با بیان این که مقطع دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران و نظام اسلامی است، تأکید کرد: کسی حق ندارد آن را به نام خود مصادر کند.

وی با بیان این که نباید به راحتی از کنار موضوع دفاع مقدس بگذریم تصریح کرد: دفاع مقدس آیینه تمام نمای حضور امام راحل و ملت ایران در یک نبرد نابرابر است که باید هر روز پر رنگ تر از گذشته به آن پرداخت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با تأکید براین که موضوع دفاع مقدس نباید به خاطر برخی مسائل زودگذر و دنیوی در حاشیه قرار گیرد، بیان داشت: در دفاع مقدس ایثار و گذشت ملت ایران به اسلام، قرآن و امام راحل میدان داری کرد.

شاهچراغی ویژگی های انسانی و الهی را نقطه برجسته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این جایگاه والا باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود چون نیاز امروز جوانان ما همان ویژگی های مهم آن دوران است.

وی با بیان این که حضور ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به برکت هدایت های امام راحل صورت گرفت، افزود: حضور سازمان ها و نیروهای مسلح نیز به برکت پشتیبانی و حمایت مردم انجام شد.

شاهچراغی با بیان این که هر سال که از عمر نظام اسلامی می گذرد بیشتر نقش و جایگاه امام راحل و اثر گذاری آن درجامعه مشخص تر می شود، خاطرنشان کرد: در همه دوران ها مسیر ولایت با همان کیفیت و قدرت در حال طی شدن است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که دفاع مقدس لبریز از خوبی و پاکی است، ادامه داد: شهدا نیز محصول همین فضای آرمانی و زیبا هستند که بازخوانی آن فضا نیز در جامعه امروز ما احساس می شود.

شاهچراغی با بیان این که نقش اصلی در هشت سال دفاع مقدس با جوانان بود، ادامه داد: جوانان ایران اسلامی نقشی کلیدی در اداره دفاع مقدس ایفا کردند.

وی دو سوم شهدای هشت سال جنگ تحملیلی را از جوانان کشور دانست و بیان داشت: جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه های دفاع مقدس نقش کلیدی را ایفا کردند.

شاهچراغی در ادامه سخنان خود با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: امسال به پاس رشادت ها و جانفشانی های جوانان این مرزوبوم در هشت سال جنگ تحمیلی برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس از 26 شهریور تا نهم مهر در دو هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به نقش لشکر 25 کربلای مازندران در هشت سال دفاع مقدس گفت: در طول سال های دفاع مقدس بیش از صد هزار نیروی بسیجی ازاین استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند که از این تعداد ده هزار و 400 نفر به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که مازندران دارای بیش از36 هزار جانباز است، گفت: دو هزار و382 آزاده نیز دراستان وجود دارند.

شاهچراغی درادامه سخنان خود برگزاری همایش بزرگ رزمندگان گردان مالک و عملیات کربلای ده، برگزاری ویژه برنامه زنده تلویزیونی با عنوان هفت شب آفتابی، همایش خانواده های معظم دو شهید به بالا و تک فرزند شهید، همایش زنان ایثارگر دفاع مقدس، برگزاری 50 یادواره شهدا دراستان، همایش تبیین نقش سربازان در دفاع مقدس، همایش تبیین نقش اصناف در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، برگزاری نهمین جشنواره تئاترمازندران، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، برگزاری نشست های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کانون های بسیج فرهنگیان و اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی را بخشی ازمهمترین برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس درمازندران اعلام کرد./950/ت302/ص
ارسال نظرات