۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۸۵۹۷۸

پیکر جانباز شیمیایی در تبریز تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ مردم متدین و روزه دار تبریز پیکر جانباز شیمیایی زین‌العابدین رنگزن را تشییع کردند.
تشييع پيکر شهدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم شهیدپرور تبریز ظهر امروز پیکر جانباز شیمیایی زین‌العابدین رنگزن را از مقابل مسجد شهید میراب خیابان استاد جعفری تبریز تا گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تشیع کردند.

پس از اقامه نماز بر پیکر این جانباز شیمیایی توسط آیت الله مجتهد شبستری، پیکر مطهر این شهید والامقام با حزن و اندوه مردم شهیدپرور تبریز در گلزار وادی رحمت تبریز آرام گرفت.

آیت الله شبستری، در حاشیه این مراسم به خبرنگار رسا گفت: شهدا تربیت یافته گان مکتب سرخ حسینی هستند و در راه اعتلای ارزش های دینی از جان و مال خود گذشتند.

وی تکریم مقام شامخ شهدا را وظیفه امروز همگان دانست و تصریح کرد: نباید یاد و خاطره شهدا تنها در یادواره ها و جشنواره ها خلاصه شود، امروز نیازمند فرهنگ شهادت طلبی و ظلم ستزی هستیم.

امام جمعه تبریز جانیازان شیمیایی را نشان مظلومیت مردم ایران در جنگ تحمیلی دانست و گفت: مدعیان حقوق بشر در غرب بزرگترین حامی صدام در استفاده از صلاح های غیرمتعارف بودند.

همچنین بهلول نعمتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار داشت: ‌این جانباز دفاع مقدس پس از 25 سال تحمل رنج و درد حاصل از بمب‌های شیمیایی رژیم صدام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت نوشید.

وی تصریح کرد: امروز ما با این شهیدان و ایثارگران عزیز پیمان می‌بندیم که راه ایشان را ادامه خواهیم داد و در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب جانفشانی خواهیم کرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات