۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۵۹۹۱
امام جمعه اندیمشک:

ایثارگران باید همچون رسانه ها برای انقلاب یارگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک نقش ایثارگران در تقابل با هجمه های دشمن را بسیار مهم خواند و گفت: ایثارگران باید مانند رسانه ها به یارگیری برای انقلاب بپردازند.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اندیمشک، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک صبح امروز در اجتماع آزادگان شهرهای شمالی استان خوزستان اظهار داشت: آزادگان و ایثارگران دارای جایگاه اجتماعی ویژه و حرف های گفتنی فراوان و تجربیات مفید بسیاری هستند و انتقال ارزش ها و هدایت مردم از نقش هایی است که می بایست از سوی این قشر ایفا شود.

امام جمعه اندیمشک داشتن شناخت و بصیرت نزد آزادگان و ایثارگران را در همه ادوار زندگی به ویژه اوضاع کنونی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: حوادث جریان فتنه تلنگری برای همگان بود تا بدانند چنانچه انسان لحظه ای از بصیرت غافل شود دچار لغزش شده و دشمن او را دور می زند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با تشریح اوضاع کنونی جامعه و وجود جنگ نرم دشمنان، آزادگان و ایثارگران را اقشاری دانست که از توانایی هدایت نسل امروز برخوردار هستند؛ از این رو آنان افزون بر اثبات عملی پای بندی به ارزش ها از علم و فرهنگ لازم برخوردار می باشند.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های یاران امام زمان(عج) و مقایسه این ویژگی ها با رفتار ایثارگران، شهدا و آزادگان، ابراز داشت: یاران حضرت ولی عصر(ع) در برابر فتنه هوشیارانه حق را از باطل تشخیص می دهند که بنا بر روایات مردانی هستند که گویی قلب هایشان از پاره های آهن است و اهل تردید نیستند.

حجت الاسلام خدامی در ادامه رمز پیروزی های اسلام و انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس را افزون بر امدادهای غیبی، عدم وجود هرگونه تردید نزد رزمندگان ایران اسلامی خواند.

استاد حوزه علمیه اندیمشک فرهنگ مهدوی در دوران هشت ساله دفاع مقدس را فرهنگ غالب ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: همان گونه که در آن زمان رزمندگان ما با اتکا به فرهنگ مهدوی به جهاد علیه دشمن بعثی پرداختند، امروز نیز باید اینگونه تصور شود که حکومت کنونی حکومت زمینه ساز قیام حضرت ولی عصر (عج) است و تلاش باید با تلاش بیشتر زمینه را برای استقرار آن فراهم کنیم.

امام جمعه اندیمشک افزود: باید استفاده از توان فکری آزادگان که دارای افکار جهادی و مقدسی هستند، در اولویت برنامه ریزان قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی امدیمشک خطاب به آزادگان با بیان این که ارتباط شما با ولایت می بایست همواره حفظ شود گفت: تلاش کنید تا افکارتان لحظه لحظه با افکار رهبری به روز شود و حرف او را شاخص، محور و فصل الخطاب قرار دهید.

وی از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به عنوان نواب عام امام زمان(عج) یاد کرد و تطبیق آرا خود با این محور های جامعه اسلامی را بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد.

گفتنی است در ادامه این مراسم برخی آزادگان به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداختند و با طرح مشکلات و کاستی های موجود خواستار رسیدگی به آنان از سوی مسؤولان شدند./945/پ

ارسال نظرات