۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۷۰۱۴
عضو خبرگان رهبری:

دشمنان درصدد قبح‌زدایی اهانت به مقدسات هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: صهیونیست‌ها تخریب برخی از مساجد، سوزاندن و پاره کردن قرآن کریم در فلسطین اشغالی را به منظور جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان انجام دادند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: اهانت به مقدسات دینی جهان اسلام با هدف تفرقه افکنی و اختلاف نظر میان مسلمانان صورت می گیرد.

وی با اشاره به جسارت بی شرمانه سربازان رژیم صهیونیتی در یکی از مساجد مناطق اشغالی فلسطین گفت: صهیونیست ها تخریب برخی از مساجد، سوزاندن و پاره کردن قرآن کریم در فلسطین اشغالی را به منظور جریحه دار کردن احساسات مسلمانان انجام دادند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان درصدد قبح‌زدایی از اهانت نسبت به مقدسات هستند، خاطر‌نشان کرد: همه این جسارت‌ها به دنبال هتک حرمت به ساحت مقدس قران کریم در آمریکا رخ داده است.

امام جمعه مراغه گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در آمریکا با توطئه صهیونیست‌ها انجام شده تا غده سرطانی اسرائیل بتواند نقشه‌های خود را به راحتی در فلسطین اشغالی پیاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: همه این جسارت‌ها به سبب خواب غفلت مسلمانان به ویژه سران برخی‌ کشورهای عربی منطقه و نبود اتحاد بین مسلمانان به وقوع پیوسته است.

خطیب جمعه مراغه خاطرنشان کرد: اتحاد و همبستگی جهان اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه صهیونیسم و استکبار می تواند جواب دندان‌شکنی به این جسارت‌ها و هتک حرمت‌ها باشد.

وی در ادامه با گرامی‌داشت هفته حج اظهار داشت: یکی از دلایل مشکلات جهان اسلام، عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود در حج برای تقویت وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است.

امام جمعه مراغه حج را سبب اتحاد مسلمین، آشنایی با اقوام مختلف و مسلمانان جهان، آشنایی با اماکن مذهبی دانست و افزود: انسان با اندوخته‌های دینی، شرعی و فکری از حج باز می‌گردد.

وی در پایان با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گفت: حضور این بانوی بزرگوار در ایران سر منشأ خیرات و برکات بوده و مرقد ایشان در قم مایه عظمت و نورانیت ایران اسلامی است./935/پ202/س
ارسال نظرات