۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۷۰۲۳
حجت‌الاسلام مبلغی:

کلان پروژه ها باعث تحول عظیم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به نقش کلان پروژهها در تحولات علمی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان یک جریان اصیل حوزوی در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد که بخش عمده آن مربوط به کلان پروژهها ( پروژههای کلان) می باشد.
2/ حجت الاسلام احمد مبلغي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد مبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بازتاب، نتایج و فواید تحول ناشی از کلان پروژه‌ها در پژوهشگاه کاملا مشهود است، انتقال از وضعیت فعلی به وضعیت کلان پروژه، با سوالاتی مواجه است که برخی ناامید هستند که بتوانند از مرحله فعلی به مرحله جدیدی منتقل شوند ولی در نهایت کلان پروژه باعث تحول علمی عظیمی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقدمات کار بر اساس کلان پروژه ها فراهم شده است و اگر نظم جدید بر این اساس ( کلان پروژه ها) استقرار پیدا کند، پژوهشگاه هم می‌تواند پاسخ گوی انتظارات مراکز مرتبط با نیازهای نظام باشد و هم می‌تواند نظم درونی و قابلیت های خود را به وسیله این کار تحقق و تحول بخشد .

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در ظرف سه تا چهار ماه آینده این نظم کاملا استقرار پیدا کند و هیات علمی که خود را در خدمت علم و پژوهش قرار داده اند این کار را به سامان برسانند.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از طرفی یک مرکز علمی – حوزوی است و از طرف دیگر در روشن ترین، نزدیک ترین نقطه به روشنکفری حوزوی استقرار یافته است.

حجت‌الاسلام مبلغی اظهار داشت: .پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یک جریان اصیل حوزوی تلقی میشود که نخبگان علمی - حوزوی زیادی را در خود جای داده است به همین دلیل ارتباطات پژوهشگاه با مراکز مختلف حوزوی و غیرحوزوی برای ایجاد ساماندهی حرکتهای حساب شده علمی – پژوهشی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: حوزه ریاست سهم عمده ای در این کار دارد و مدیر جدید حوزه ریاست باید مدل برتر نظم ارتباطی پژوهشگاه را در داخل و خارج از این مرکز علمی ایجاد کند.

در این مراسم رجبعلی اسفندیار به عنوان مدیر جدید حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منصوب و از زحمات چندین ساله حجت الاسلام اصغر ثنایی مدیر سابق حوزه ریاست تقدیر شد./917/د102/ص
ارسال نظرات