۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۸۷۲۶۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

ترویج فرهنگ اهل بیت ارزشمند‌ترین حرکت فرهنگی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ترویج و استمرار سنت‌های الهی و احیای آموزه‌های قرآنی و اهل بیت‌(ع) رویکرد اصلی نظام است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش علمی پژوهشی نماز در آموزه‌های رضوی و همایش فاطمه اخری‌(س) در رشت، بزرگ‌ترین کار فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی را ترویج فرهنگ اهل بیت‌(ع) دانست و گفت: نظام ما برای ترویج و استمرار سنت های الهی ایجاد شده و تاسیس این نظام برای احیای آموزه های قرآنی و اهل بیت‌(ع) بوده است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین و قرار گرفتن قرآن در کنار اهل بیت‌(ع) خاطر‌نشان کرد: کلام قرآن بدون گفتار و تفسیر اهل بیت‌(ع) قابل فهم و دریافت نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که تفکر شیعی مترقی ترین تفکر اسلامی است، افزود: وجود امام رضا‌(ع) در ایران نعمت بزرگی است که خداوند به ما داده و ما هر چه برای شناخت این بزرگوار انجام دهیم شایسته است.

حجت الاسلام پورعیسی در بخش دیگری از سخنان خود تضعیف اعتقادات دینی در جوامع اسلامی و ضربه‌زدن به ارزش‌های اسلامی را یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان نظام اسلامی دانست و بیان داشت: امروز دشمنان برای رسیدن به این هدف شوم خود سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت داده‌اند.

وی با بیان این که امروز عمده هدف دشمنان از به راه انداختن جنگ در نرم در نظام اسلامی از بین بردن تفکر الهی است، خاطرنشان کرد: توطئه علیه این تفکر الهی و دینی به دلیل آگاهی بخش و بیدار کننده بودن آن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین با تبیین برنامه های دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت و شهرستان ها، گفت: در همین راستا همایش ملی نماز در آموزه های رضوی با حضور برگزیدگان کشوری و علاقمندان صبح روز 20 مهر ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص) و نشست تخصصی آن در عصر همانروز در اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام پورعیسی خاطرنشان کرد: جشن بزرگ دهه کرامت و مراسم بزرگداشت فاطمه اخری‌(س) خواهر امام رضا (ع) در مرقد ایشان واقع در رشت به عنوان ویژه برنامه هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ساعت 18:30پنج‌شنبه 23 مهر اجرا خواهد شد.

وی برگزاری همایش سراسری علمی و پژوهشی نماز در آموزه های رضوی را از مهمترین برنامه های دهه کرامت در گیلان دانست و گفت: در شهرستان های رشت، ماسال، آستانه اشرفیه  شفت، آستارا، لنگرود، تالش، فومن، انزلی، رضوانشهر، رودسر، لاهیجان، سیاهکل و صومعه سرا نیز برنامه های فرهنگی مختلفی به این مناسبت در نظر گرفته شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات