۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۷۴۵۱
امام جمعه مسجد سلیمان:

رسالت حوزه‌های علمیه تربیت نیروهای کارآمد و تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب مطالبات جدی مبنی بر کاهش مدت تحصیلی و به روز کردن متون حوزه‌های علمیه دارد، گفت: باید خروجی حوزه‌های علمیه به صورت نظام‌مند و کارآمد فعالیت‌‌های گوناگون خود را در جامعه پی‌گیری کنند.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر قریب الوقوع رهبر معظم انقلاب به قم تصریح کرد: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب بیش از هر عالم دیگری به دغدغه‌ها و انتظارات نظام بین‌الملل از حوزه و حوزویان آشناتر است، بنابراین پیروی از منویات ایشان ضروری است.

امام جمعه مسجد سلیمان با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب دو دهه است مطالبات جدی مبنی بر کاهش مدت تحصیلی و به روز کردن متون حوزه‌های علمیه دارد، اظهار داشت: باید دوازده سال بگذرد تا طلبه‌ای که وارد حوزه‌های علمیه می‌شود بتواند کارشناسی ارشد بگیرد و سپس وارد عرصه‌های کاری شود که در این مرحله با مشکلات و خلأ‌های فراوانی روبه رو می‌شود.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان با استناد به سخنانی از شهید مطهری مبنی بر‌ این‌که«هر چه را در حوزه خواندم هیچ کدام برای مخاطب سودی نداشت، بلکه آنها ابزار بودند و بایستی خود مطالبی را برای نسل جوان تولید می‌کردم،» اظهار داشت: بازنگری در متون حوزه‌های علمیه ضروری است؛ چون نیازهای جامعه فراتر از مطالبی است که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اکنون جامعه به آموزه‌هایی در زمینه‌های روان‌شناسی، تربیتی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی نیاز دارد، افزود: مشاهده می‌کنیم هر کدام از روحانیان در یکی از زمینه‌های یاد‌شده تخصص کسب کرده‌اند و توانسته اند افزون بر تأثیرگذاری بر جوانان و خانواده‌ها، مضامین عالی قرآن و روایات را به آنان منتقل کنند.

حجت الاسلام امینی، مقبولیت و برخورداری برخی روحانیان در جامعه را بیشتر مرهون تلاش‌های شخصی آنان دانست و بیان داشت: روحانیان بزرگی همچون شهیدان بهشتی و مطهری با تلاش های خود توانستند افزون بر دستیابی به جایگاه اجتماعی، ذهنیت مناسبی را در مردم نسبت به حوزه های علمیه ایجاد کنند.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این باید خروجی حوزه‌های علمیه به صورت نظام‌مند و کارآمد فعالیت‌‌های خود در جامعه ادامه دهند،‌ خاطرنشان کرد: توجه به این امور سبب پرورش مطهری‌ها و بهشتی‌ها در جامعه خواهد شد.

وی در پایان بر ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق آنها در سیستم مدیریتی و آموزشی حوزه‌های علمیه تأکید کرد./945/ت302/س

ارسال نظرات