۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۸۸۵۱۳

طلاب غیرایرانی در انتظار وصال یار

خبرگزاری رسا ـ با مشخص شدن زمان دیدار طلاب غیرایرانی با رهبر معظم انقلاب شور و شوق وصف‌ناشدنی در میان آنان شکل گرفته است.
حاشيه هاي استقبال از مقام معظم رهبري در شهر قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب غیرایرانی و خانواده‌های آنان، سوم آبان‌ماه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد؛ این خبری بود که چندی پیش حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد که با شور و شوق وصف‌ناشدنی طلاب غیرایرانی برای دیدار با مقام معظم رهبری، تلاش می‌کنیم تا همه آنان از این فرصت استفاده کرده و در دیدار روز دوشنبه شرکت کنند، اما هرچه به روز دیدار نزدیک‌تر می‌شویم، صف‌های طولانی طلاب برای دریافت کارت ملاقات و محدود بودن این کارت‌ها، حکایت دیگری را می‌طلبد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام رضا خراسانی‌نژاد، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه نیز از شور و شوق طلاب غیرایرانی این مجتمع برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، خبر داده بود، گفت: بیش از پنج هزار طلبه غیرایرانی این مجتمع به همراه خانواده‌هایشان برای دیدار با مقام معظم رهبری نام‌نویسی کرده بودند که تنها 3500 کارت ملاقات به طلاب مجتمع اختصاص داده شده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه نتوانستیم پاسخ‌گوی این شور و اشتیاق باشیم، ابراز داشت: طلاب برای دیدار با رهبر معظم انقلاب التماس می‌کنند به طوری که یکی از طلبه‌های غیرایرانی که برگه اجتهاد خود را در دست داشت و مرتب آن را نشان می‌داد، با گریه تقاضای کارت ملاقات با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را داشت.

همچنین، معصومه ظهیری، مدیر گروه مطالعات زنان مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی در گفت‌وگو با رسا از لحظه‌شماری خواهران طلبه غیرایرانی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب خبر داد و با اشاره به محدودیت فضای شبستان امام خمینی‌(ره) و انجام قرعه‌کشی بین طلاب برای دیدار با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در تلاشیم تا تمام طلاب خواهر غیرایرانی بتوانند از این فرصت کمال استفاده را برده و به دیدار رهبر معظم انقلاب نائل شوند.

ظهیری، اضافه کرد: تمام طلاب مدرسه عالی بنت‌الهدی را به حرم خواهیم برد، حتی اگر در شبستان امام خمینی‌(ره) هم امکان حضور نباشد، به اطراف حرم هدایت کرده و با دوربین‌های مداربسته، حضور در صحنه را برای آنان محقق می‌کنیم.

برخی از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه، احساس خود را از دیدار رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان کرده‌اند که در ادامه این گزارش به آن پرداخته‌ایم.

روز تشریف‌فرمایی رهبر معظم انقلاب به قم عید حقیقی بود

حجت‌الاسلام ذی‌شان حیدر عارفی طلبه اهل هندوستان که در مقطع دکتری تفسیر علوم قرآن جامعةالعلوم الاسلامیه به تحصیل مشغول است با اشاره به شور و شوق طلاب غیرایرانی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: اگر نمی‌توانیم روی ماه امام زمان(عج) را زیارت کنیم، جمال زیبای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که نایب ایشان است را می‌توانیم ببینیم؛ بالاترین افتخار نصیب ما شده و حتی بچه‌های ما هم شوق دیدار رهبر معظم انقلاب را دارند.

وی با بیان این‌که سخنان رهبر معظم انقلاب بر دل مسلمانان می‌نشیند و اخلاق و تقوای ایشان در دل مردم جای گرفته است، گفت: روزی که متوجه شدم آقا به قم تشریف می‌آورند برایم عید بود و باید بگویم برای نخستین بار در ایران احساس کردم عید حقیقی با تشریف‌فرمایی رهبر معظم انقلاب به قم روی داده است.

چشمم که به جمال رهبر معظم انقلاب افتاد، اشک‌هایم جاری شد

حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی، طلبه اهل افغانستان که در پایه چهارم مدرسه عالی فقه و معارف و در دوره تربیت مدرس مشغول به تحصیل است، گفت: هرگز نمی‌توانم شوق خود را از دیدار رهبر معظم انقلاب بیان کنم، اما تا چشمم به جمال ایشان افتاد ناخودآگاه اشک از چشمانم جاری شد.

وی که برای دیدار رهبر معظم انقلاب لحظه‌شماری می‌کند، شجاعت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را وصف‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: برخی در بعضی علوم متخصص‌اند، اما رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف علوم تبحر دارند.

لطف مقام معظم رهبری دورادور شامل حال طلاب غیرایرانی می‌شود

نوروز صابری، طلبه افغانستانی سطح چهار فقه و اصول با بیان این‌که آرزویم بود روزی از نزدیک رهبر معظم انقلاب را زیارت کنم و کلامشان را به جان بخرم، گفت: لطف مقام معظم رهبری دورادور شامل حال طلاب غیرایرانی است.

وی که برای نخستین بار استقبال پرشور مردم قم را از رهبر معظم انقلاب نظاره کرده بود، آن را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرد و براز داشت: تقوا، ساده‌زیستی، شجاعت، عدالت، فقاهت و روشن‌بینی مقام معظم رهبری شخصیت ایشان را از سایر اشخاص متمایز کرده است؛ ایشان با تیزهوشی بسیار بالا تمام شرایط را به موقع تشخیص داده، به آن عمل کرده و مسلمانان را رهبری می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب جهان اسلام را هدایت می‌کنند

سیدعلی کریمی، یکی دیگر از طلاب افغانستانی که در سطح چهار مدرسه حجتیه مشغول به تحصیل است، به علاقه بسیار زیاد خود به رهبر معظم انقلاب و مرجعیت اشاره کرد و گفت: همان‌طور که امام سجاد(ع) فرموده‌اند، خداوند دوستی مؤمن را در قلب مؤمنین قرار می‌دهد.

وی، ایمان و تقوا را سبب محبوب شدن در دل‌ها دانست و با بیان این‌که هرکس ایمانش بیشتر باشد، در قلب مؤمنان محبوب‌تر است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به واسطه ایمان سرشار، قلوب مؤمنان را تسخیر کرده، عشق و علاقه به ایشان وصف‌ناشدنی است و به بهترین شکل جهان اسلام را هدایت می‌کنند.

آنچه خوبان همه دارند، تو تنها داری

حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد محسنی از طلاب سطح چهار مدرسه مبارکه حجتیه که از کشور افغانستان در ایران حضور دارد و در قم به تحصیل معارف اهل بیت(ع) مشغول است، با بیان این‌که بسیار مشتاقم رهبر معظم انقلاب را از نزدیک زیارت کنم، اشتیاق دیدار رهبری را مافوق هر صحبتی دانست.

وی که برای دیدن رهبر معظم انقلاب، شکر خداوند را به جای آورد در پاسخ به این سؤال که رهبر معظم انقلاب دارای چه ویژگی‌هایی است که این‌گونه در دل مسلمانان جای گرفته‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب چه خصوصیات ممدوحی ندارند که ما عاشق ایشان نباشیم.

رهبر معظم انقلاب در دل دشمنان هم محبوب هستند

حجت‌الاسلام محسنی در ادامه با سرودن شعری از حافظ شیرازی «حسن یوسف، دم عیسی، ید بیضا داری / آنچه خوبان همه دارند، تو تنها داری»، گفت: رهبر معظم انقلاب محبوب قلوب مؤمنان است و نه تنها در دل مؤمنان بلکه در دل دشمنان هم محبوب هستند، اما به سبب منافع ملی خود آن را اظهار نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدعیسی نگری از طلاب شمال پاکستان که در درس خارج فقه و اصول جامعةالمصطفی العالمیه تحصیل می‌کند، هم گفت: تنها مشکلی که دارم، شور دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی، اشتیاق طلاب غیرایرانی برای دیدار رهبر معظم انقلاب که جان، مال و زندگی خود را وقف اسلام کرده‌اند و همراه امام خمینی‌(ره) از ابتدا به انقلاب خدمت کرده‌اند، وصف ناشدنی توصیف کرد و گفت: روزی که زمان تشریف‌فرمایی ایشان به قم مشخص شد، از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدیم.

حجت‌الاسلام نگری رهبر معظم انقلاب را بهترین رهبر دنیا نام برد که حرفشان را صادقانه با مردم در میان می‌گذارند و به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه می‌کنند.

ای کاش بمیریم فقط به عشق رهبر

حسن امیر از طلاب سطح دو مدرسه مبارکه حجتیه که از کشور پاکستان برای تحصیل علوم و معارف اهل بیت(ع) به قم عزیمت کرده است، دیدار رهبر معظم انقلاب را باورنکردنی دانست و گفت: ای کاش بمیریم فقط به عشق رهبر،

وی تصریح کرد: اگر بشود پای رهبر را ببوسیم و زندگی‌مان را فدای ایشان کنیم، دریغ نخواهیم کرد.

شیعیان کشمیر با شنیدن نام مبارک سیدعلی خامنه‌ای گریه می‌کنند

حجت‌الاسلام میرزا حسین امینی طلبه هندی سطح چهار مدرسه حجتیه با بیان این‌که طلاب غیرایرانی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب لحظه‌شماری می‌کنند، گفت: این روزها تنها صحبت بین طلاب، درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب است.

وی که از منطقه کارگیل کشمیر هند به قم سفر کرده است، از شجاعت رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌ترین صفات ایشان نام برد و با بیان این‌که شجاعت و قاطعیت در سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ شخصیت دیگری نیست، گفت: نود درصد مسلمانان منطقه کارگیل کشمیر شیعه هستند که وقتی نام مبارک رهبر معظم انقلاب را می‌شنوند، گریه می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در قلب مؤمنان جای دارند

حجت‌الاسلام سیدناصر حسین زیدی، دیگر طلبه پاکستانی با بیان این‌که دومین بار است به دیدار رهبر معظم انقلاب شرفیاب می‌شوم، با ابراز خوشحالی از تشریف‌فرمایی رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در قلب ما جای دارند.

وی با اشاره به شخصیت رهبر معظم انقلاب، دین رهبران کشورهای اسلامی را ظاهری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب دین‌مداری واقعی و هر دل عزیز و محبوب مؤمنان هستند.

رهبر معظم انقلاب در برخورد با مردم بسیار متواضعند

محمد عدنان حریری از کشور سوریه که در سطح چهار مدرسه فقه و معارف و دکتری فقه مشغول به تحصیل است، با بیان این‌که چهارمین بار است به دیدار رهبر معظم انقلاب نائل می‌شوم، شور و اشتیاق طلاب را برای دیدار با مقام معظم رهبری غیرقابل توصیف دانست.

وی، حُسن بیان، روحیه بالا، اهتمام به مردم، تواضع رهبری در برخورد با مردم ایران و برخورداری از فکر عمیق و دقیق را از جمله خصوصیات بسیار عالی رهبر معظم انقلاب برشمرد و اذعان داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم مطالبی درباره روحانیت و نظام فرمودند که بسیار ارزشمند بود.

عبودیت بدون ولایت معنا ندارد

حجت‌الاسلام سیدجواد آل حسن از طلاب حجاز که حدود چهارده سال است در قم حضور دارد و اکنون سال آخر سطح چهار را در مدرسه حجتیه سپری می‌کند با بیان این‌که هر لحظه منتظر دیدار آقا هستم، ابراز داشت: سال 75 به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شدم و البته سال گذشته هم در نمایشگاه کتاب ایشان را زیارت کردم.

وی افزود: چشم ما به جمال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روشن شده است و امروز هم با تشریف‌فرمایی حضرت ایشان به شهر مقدس قم، باید گفت «قرة عیوننا به رویة آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای.»

حجت‌الاسلام آل حسن با بیان این‌که هرکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را دوست دارد، اگر به سخنان ایشان گوش فرا دهد، پیرو رهبر معظم انقلاب است، عبودیت را خصوصیت بندگان خالص و مؤمن خدا دانست و گفت: عبودیت مراتبی دارد که بدون ولایت معنا نمی‌یابد.

گفتنی است، دیدار طلاب غیرایرانی با رهبر معظم انقلاب ساعت 10 صبح دوشنبه 3 آبان‌ماه در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود. /920/ز502/ع

ارسال نظرات