۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۸۵۴۸
امام جمعه خرمشهر:

دشمنان تحمل ایده‌پردازی روحانیت در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی را ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: خشم دشمنان از اقدامات و ایده‌پردازی روحانیان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سبب راه‌اندازی طرح اسلام منهای روحانیت در جوامع اسلامی شد.
نشست روحانيون مستقر بهشهر
حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش برجسته روحانیت در تبیین مسائل فرهنگی جامعه، اظهار داشت: نقش اصلی روحانیت روشنگری، هدایت و رهبری مسائل فرهنگی جامعه است.

امام جمعه خرمشهر، در ادامه به اقدامات مستکبران علیه ایران اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان هنگامی که به نقش برجسته روحانیت نسبت به رهبری و هدایت جامعه پی بردند، تلاش کردند که به نحوی اسلام را از روحانیت جدا کنند تا به واسطه آن به خواسته‌های خود برسند؛ از این رو طرح اسلام منهای روحانیت را در بین برخی از جوامع اسلامی اجرا کردند.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به اقدامات روحانیان نسبت به خنثی سازی توطئه های دشمنان، گفت: روحانیان از همان سال‌های آغازین انقلاب اسلامی همواره یاور و همراه مردم در عرصه‌های مختلف بودند؛ به همین سبب حضور روحانیت در عرصه‌های گوناگون، دست تجاوز کار دشمنان را قطع کرد.

وی در ادامه افزود: حضور فعال روحانیان در عرصه های مختلف جامعه سبب عدم تجاوز دشمنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شد؛ به همین دلیل امام خمینی(ره) اسلام را در گرو وجود روحانیت دانست و این دو تکمیل کننده یکدیگر هستند که اگر یکی از آنها نباشد دیگری تکمیل نخواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان بر مهم‌ترین مسأله‌ای که تأکید دارند حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسؤولان نظام است که همواره نخبگان و مسؤولان جامعه را بر حفظ این موضوع فرا می‌خوانند.

استاد حوزه‌های علمیه خرمشهر، در پایان سخنان خود با اشاره به رویکرد‌های مستکبران علیه ایران‌ گفت: دشمنان از زمانی که به رمز پایداری ایرانیان پی‌بردند، تلاش کردند‌ نقطه اتکای مردم ایران را که وحدت و همدلی با مسؤولان نظام بوده را نابود کنند؛ اما خوشبختانه با یاری خداوند متعال و درایت مقام معظم رهبری، همه توطئه‌های آنان خنثی شد./945/پ202/س
ارسال نظرات