۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۹۵۷۰
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تحول در حوز‌ه‌های علمیه‌ مهم‌ترین مقوله در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیان باید‌ نیاز‌های فرهنگی جامعه را شناسایی کنند و در عرصه پاسخ‌گویی به شبهات روز اقدام جدی صورت دهند.
آيت‌الله نعيم آبادي نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مراجع تقلید اصلی ترین پشتیبان انقلاب در دوره های گوناگون بوده‌اند، اظهار داشت: مراجع تقلید همواره حامی و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و در هر زمانی که دشمنان قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب بودند، با آماج حملات آنان به مقابله می‌پرداختند و اجازه تفرقه‌افکنی دشمنان را بین آحاد جامعه نمی‌دادند.

استاد حوزه‌های علمیه هرمزگان، با بیان این که شبهات و نیازهای جامعه در حال افزایش است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیان باید عزم خود را جزم کنند تا نیاز های فرهنگی جامعه و شبهاتی را که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در بین آحاد جامعه ایجاد کرده اند را بر طرف کنند.

آیت الله نعیم آبادی، در ادامه به اعزام طلاب و روحانیان مبلغ در سراسر کشور برای رفع نیاز های فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: استان هایی همانند قم و خوزستان که مهد علم و تلاش هستند باید با اعزام مبلغ و روحانی به نقاط محروم و شهر‌هایی که مورد هجوم توطئه های دشمنان نسبت به مسائل فرهنگی قرار گرفته است، دین اصیل اسلامی را گسترش دهند و با توطئه های دشمنان مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در بخش دیگری از سخنان خود، تحول در حوزه‌های علمیه را مسأله‌ای ضروری دانست و افزود: اداره کردن حوزه های علمیه به شیوه سنتی، به طور مناسب پاسخ گو و برطرف کننده نیاز های فرهنگی جامعه و شبهات موجود در جامعه نیست؛ به همین دلیل حوزه های علمیه نیازمند تحولی اساسی در سراسر کشور هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان، به برخی از مشکلات طلاب و حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: عدم استفاده مطلوب از نخبگان حوزوی در مراکز علمی سراسر کشور و مجهز نبودن حوزه‌های علمیه به علم روز دنیا، از مشکلات بارز طلاب و حوزه‌های علمیه سراسر کشور است که باید مسؤولان و مراجع تقلید در جهت رفع آنان تلاش کنند.

آیت الله نعیم آبادی، در پایان با بیان این که وهابیت‌ به شدت در تلاش برای منحرف کردن جوانان این مرز و بوم از راه دین و اسلام هستند، تصریح کرد: فرقه وهابیت و کلیساهای خانگی برای گمراه کردن جوانان و نوجوانان ایران اسلامی هزینه‌های زیادی را متحمل شده و از هر شیوه‌ای هم برای منحرف کردن ملت ایران از راه دین و خدا استفاده می‌کند؛ از این رو طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه وظیفه دارند از جان و دل برای دفاع از آرمان های نظام اسلامی تلاش کنند که مبادا جوانان و نوجوانان ایران اسلامی از راه دین منحرف شوند./945/ت301/س
ارسال نظرات