۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۸۹۷۵۲
استاندار خوزستان:

خوزستان پیشتاز در اجرای شاخص‌های فرهنگی دولت است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان از پیشتازی استان خوزستان در اجرای شاخص های فرهنگی دولت خبر داد و گفت: طبق دستور العمل ابلاغ شده از سوی کمیسیون فرهنگی دولت، خوشبختانه این شاخص ها در استان به خوبی اجرا شده است.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، شب گذشته در شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به مصوبات فرهنگی سفر سوم دولت به استان خوزستان گفت: مصوبات فرهنگی با کاری کارشناسی شده و با تدبیر آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در قالب 24 سرفصل تنظیم شد که از جامع ترین بسته های فرهنگی در کشور است، به شکلی که مورد تحسین و تقدیر نهاد ریاست جمهوری همراه بود.

وی با بیان این که استان خوزستان از اندک استان هایی بود که از اختیارات استان در بحث اوقات فراغت استفاده کرد، ابراز داشت: با توجه به محدودیت در ابلاغ اعتبارات، اولویت تخصیص بودجه های فرهنگی به اوقات فراغت بود که در این زمینه بالغ بر هفت میلیارد و هفتصد میلیون تومان به دستگاه های اجرایی در سال جاری اختصاص داده شد.

حجازی از توزیع اعتبارات جاری عمرانی، فرهنگی به دستگاه های استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به کاهش سی درصدی اعتبارات که بیشتر آن از بخش فرهنگ بود، اعتبارات فرهنگی از چهل به 28 میلیارد تومان کاهش یافت.

بالاترین مقام اجرایی خوزستان در ادامه از افزایش دو و نیم برابری اعتبار عمرانی فرهنگی استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با بهره گیری از سایر منابع استانی، بودجه کاهش یافته فرهنگی را جبران کرده، به شکلی که بالغ بر 48 میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی فرهنگی استان توزیع کردیم که این مسأله سبب افزایش دو و نیم برابری اعتبار عمرانی فرهنگی استان نسبت به سال گذشته شده است.

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تأکید بر این که اگر دستگاه ها در بازه زمانی مشخص شده به وظایف خود عمل کنند، کمبود اعتبار نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: باید به کیفیت بخشی و اجرای دقیق فعالیت ها اهتمام ورزیم که در این راستا اجرای فعالیت های نوین شاخص فرهنگی استان را ارتقا خواهند داد.

وی ادامه داد: طبق دستور العمل ابلاغ شده از سوی کمیسیون فرهنگی دولت که شاخص هایی فرهنگ را تعریف کرده بودند، خوشبختانه این شاخص ها به خوبی اجرا شده است./945/پ203/س
ارسال نظرات