۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۸۹۸۷۳
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین:

روحانیت شیعه به علت عمق معرفتی نقش بی بدیلی در جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ استادیار دانشگاه امام حسین(ع)، بیان داشت: حذف روحانیت مقدمه ای برای اجرایی کردن خواست های استعماری و استکباری دشمن است.
مرکز مديريت حوزه علميه قم

حجت الاسلام حسن علی اکبری، استادیار دانشگاه امام حسین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اسلام منهای روحانیت تفکر خطرناکی است که اگر چه تازه نیست اما امروز به دنبال ضربات جدی روحانیت بر دشمنان اسلام، در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

وی بیان داشت: دشمنان در مقاطع گوناگون شاهد نقش آفرینی روحانیان در آگاهی بخشی و توانمند سازی فکری نظام اسلامی بوده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جهت دهی و ایجاد آمادگی در مردم از سوی روحانیان باعث شد تا مطالعات در اسرائیل و آمریکا و کشورهای عربی با کدهایی که دیگر‌اندیشان داخلی به آنها دادند بر موضوع جنگ روانی علیه روحانیت شکل گیرد.

وی اظهار داشت: امروز روحانیت بزرگترین مانع دست یابی دشمنان به اهداف پلید است از این رو برای جداکردن بدنه مردم از نظام روحانیت، تلاش های گسترده ای صورت می‌گیرد.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: خنثی سازی روحانیت، بی موضع کردن و به انزوا کشیدن و در حاشیه قرار دادن این نهاد، همان سیاست هایی است که با روحانیت مسیحیت انجام شد و آن را بی خاصیت کرد.

وی اذعان داشت: حذف روحانیت مقدمه‌ای برای اجرایی کردن خواست های استعماری و استکباری دشمن است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امروز روحانیت و ولایت فقیه رکن رکین اقتدار نظام است و رابطه روحانیت و مردم یک رابطه دوسویه است.

وی با بیان اینکه برخی مجموعه ها به دنبال جایگزین کردن روحانیت هستند، بیان داشت: برخی قیاس های ناروا با فرهنگ مسیحیت باعث شده تا برخی به دنبال جایگزین در عرصه های دینی، تربیتی، عقیدتی برای روحانیت باشند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: روحانیت شیعه به علت عمق معرفت و آگاهی دینی و تخصص های بی بدیل نقش بی نظیری در هدایت جامعه دارد و نمی توان برای آن بدیلی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: عمق معرفتی و دانش مسیحیت به گونه ای است که چند روان‌شناس، جامعه شناس و فیلسوف می تواند خلا حضوری آنها را پر کند./909/ت302/ع

ارسال نظرات