۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۸۹۹۸۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

تقویت ارزش های دینی در سطح جامعه سبب پیشرفت کشور خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سوق دادن فرهنگ عمومی جامعه به سوی ارزش های اسلامی را در کشور ضروری دانست و گفت: تقویت ارزش های دینی در سطح جامعه ضامن پیشرفت و تعالی کشور خواهد بود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، امروز در جمع اعضای فعال شورای فرهنگی عمومی استان در گرگان، بخش عظیم و گسترده حوزه فرهنگی را فرهنگ عمومی دانست و گفت: فرهنگ عمومی مرتبط با حوزه رفتار اجتماعی است و در آن رفتارها به سوی وضع مطلوب تغییر می کنند.

وی افزود: حوزه اصلاح رفتار عمومی و تعاملات اجتماعی برای مدیریت این حوزه با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شده و در سراسر کشور و استان ها از یک نهاد جدیدی به نام شورای فرهنگ عمومی برخوردار هستند.

منتظری با بیان این که وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی رصد مسائل عمده فرهنگی و اجتماعی است، گفت: سیاستگذاری برای ارتقای دانش و بینش عمومی مردم در حوزه فرهنگ، شناسایی آسیب های فرهنگ مردم و ارائه راهکارهای مناسب مردم از وظیفه این شورا است.

وی با بیان این که اگر فرهنگ پاک باشد، هوای فرهنگی پاکی در جامعه شکل می گیرد، ادامه داد: اگر فرهنگ کشور اصلاح شود همه چیز اصلاح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ایران اسلامی به دلیل برخورداری از انقلاب، امروز صاحب میراث ارزشمند و برنامه فرهنگ عمومی است و در بین کشورهای جهان به دلیل برخورداری سابقه از جایگاه غنی برخوردار است.

وی تاکید کرد: تغییر فرهنگ فرهنگ عمومی دستگاهی نیست بلکه باید دستگاه ها، نهادها، سازمان ها و تولیدکنندگان به این بستر فرهنگی توجه داشته باشند.

منتظری ترویج مسأله فرهنگی و عفاف و الگوی بهینه مصرف را از اولویت های پیشنهادی سال گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوعات امسال نیز به طور جدی دنبال می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین ترویج فرهنگ تلاش و کوشش و همت در فرهنگ اقشار مختلف مردم، شکل گیری انجمن مفاخر و مشاهیر استان را از برنامه های شورای فرهنگ عمومی استان در سال 89  برشمرد و تصریح کرد: همایش ملی جایگاه منظومه ویس و رامین اسفند ماه امسال و نخستین همایش علمی پژوهشی چهره برجسته حوزه فلسفه و حکمت میرفندرسکی در بهار سال 90 و برگزاری جایگاه و نقش خاندان جرجانی در حوزه فرهنگ و تمدان اسلامی از برنامه های این شورا است./950/پ202/الف
ارسال نظرات