۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۱۴۴۰
آیت الله مقتدایی:

عبور از فتنه و تحریم های دشمنان از برکات وجودی ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به برکات وجودی ولی فقیه در نظام اسلامی گفت: عبور از فتنه ها، تحریم ها و تجاوزهای دشمنان علیه ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه محقق شده است
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، آیت ‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور شب گذشته در جشن عید غدیر که با حضور طلاب و روحانیان حوزه های علمیه بناب در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب الگویی برای دیگر مدارس علوم دینی است.

وی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه بناب، خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک کارشناس حوزوی معتقدم این حوزه در سطح ایران از نظر علمی و اخلاقی نمونه است.

آیت الله مقتدایی سطح کیفی آموزش علوم دینی در بناب را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وقتی طلاب این حوزه به قم می آیند، میان دیگر طلاب خودنمایی می کنند، که این نشان از نظم و جدیت طلاب این مرز بزرگ علوم اسلامی دارد.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح واقعه غدیر پرداخت و با اشاره به آیات و روایاتی در این خصوص، خاطر نشان کرد: واقعه غدیر به عنوان عید بزرگ ولایت مسلمانان، مسأله رهبری امت اسلامی را تا قیامت تضمین کرد.

وی با تاکید بر این که ارزش عید غدیر بالاتر از عید مبعث است، تصریح کرد: مبعث، اسلام را برای مسلمانان به ارمغان آورد، اما عید غدیر علت تامه عید مبعث است، یعنی شرط تحقق برکات مبعث، پذیرش واقعه غدیر است.

آیت الله مقتدایی با بیان این که شرط قبولی اعمال، ولایت مداری است، خاطر نشان کرد: در دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج)، اختیارات ولایت فقیه همان اختیارات پیامبر و ائمه معصومین(ع) است

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان با تشریح برکات وجودی ولی فقیه در نظام اسلامی گفت: عبور از فتنه ها، تحریم ها و تجاوزهای دشمنان علیه ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه محقق شده است./935/پ202/الف
ارسال نظرات