۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۹۱۸۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

کمبود روحانی مهم ترین مشکل تبلیغی در گیلان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان کمبود روحانی را یکی از مهم ترین مشکلات تبلیغی در استان برشمرد و گفت: هم اکنون برخی از خانه های عالم در مناطق مختلف استان فاقد روحانی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال‌ یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلن، امروز در جمع طلاب گیلانی مقیم قم که در رشت برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن مسأله فرهنگ در جامعه اسلامی، گفت: ‌امروز دیگر جنگ تنها نظامی و سخت افزاری نیست، بلکه استکبار جهانی در هر منطقه ای که می خواهد نفوذ کند، بیشترین توجه خود را بر روی اعتقادات و آرمان های مردم آن منطقه متمرکز می‌کنند.

وی با تأکید بر روش چهره‌شناسی تا چهره‌پردازی مستکبرین در جنگ روانی افزود:‌ دراین تهاجم فرهنگی دشمنان در صدد تغییر باورها و اندیشه های مردم هستند.

حجت‌الاسلام یاری با اشاره به وضعیت فرهنگی استان تصریح کرد: امروز شاهد فعالیت فرقه‌های مختلفی در این استان هستیم و کلیساهای خانگی نیز در حال رشد هستند.

وی فعالیت فرقه های دیگر در این استان را یک هشدار جدی خواند و یادآور شد:‌ دریافت شبکه‌های تلویزیونی دیگر کشورها در بخش‌هایی از این استان بدون نیاز به ماهواره خطر دیگری است که جوانان را تهدید می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به برخی از فعالیت های فرهنگی انجام شده در استان تصریح کرد:‌ گیلان بالغ بر 16 شهرستان دارد که سازمان تبلیغات اسلامی در 12 شهر آن مشغول فعالیت است، اما علیرغم همه این تلاش ها یکی از مشکلات مهم گیلان کمبود مبلغ و روحانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان این که در حال حاضر خانه های عالم فراوانی در مناطق مختلف ساخته شده است، افزود: ر

حجت الاسلام یاری از طلاب و روحانیان گیلانی که در قم مشغول تحصیل هستند خواست تا در مناسبت‌های تبلیغی و بعد از تکمیل دروس خود به مناطق خود بازگشته و به امر تبلیغ دین بپردازند.

وی یادآور شد:‌ طلاب باید ورود جدی به بحث فرقه شناسی داشته باشند، چرا که یکی از نیازهای اصلی این استان، بحث فرقه ها و شبهات آنان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ترویج شبهات در جامعه اسلامی یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان در راستای جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین سرمایه گذاری دشمنان اسلام در حمایت از فرقه های ضاله و انحرافی صورت می گیرد.

حجت الاسلام یاری روحانیان را مهم ترین قشر برای مقابله و خنثی کردن شبهه های دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: حضور روحانیان در مناطق مختلف کشور می تواند مانع از نفوذ فرقه های ضاله شود.

وی با موفقیت آمیز توصیف کردن طرح اعزام روحانی به روستاها و مناطق دور افتاده، گفت: خوشبختانه اعزام روحانی در مناسبت های مختلف دستاوردهای بسیار خوبی در پی داشته است./950/پ202/الف
ارسال نظرات