۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۱۹۲۲
استاد معارف دانشگاه ارومیه:

بازفهمی و کسب معارف صحیح دینی در بین جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و اخلاق اسلامی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: بازتعریف و ارائه معارف صحیح دینی با استفاده از روش‌های جدید ترویج دین باید مورد توجه قرا گیرد.
بازفهمی و کسب معارف صحیح دینی در بین جوانان ضروری است
علی ایمان زاده، استاد معارف و اخلاق اسلامی دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: آسیب‌شناسی در خصوص علل دین‌گریزی برخی از جوانان و نداشتن معرفت دینی در بین جوانان بسیار ضروری است که در این راستا بازتعریف و ارائه معارف صحیح دینی با استفاده از روش‌های جدید ترویج دین باید مورد توجه قرا گیرد.

وی با تأکید بر تجهیز عوامل دخیل در توسعه فرهنگ دینی جامعه به ابزارهای قابل پسند جوانان‌ اظهار داشت: چگونگی و روش‌های تبلیغ دین در جامعه برای معرفی الگوهای عملی تاکنون در گرایش جوانان به سوی دین‌مداری نتیجه‌های مطلوب و قابل قبولی داشته باشد.

ایمان‌زاده ادامه داد: همچنین بروز برخی اشتباهات به صورت عمدی و یا سهوی از سوی مدعیان دینمداری سبب آسیب در عرصه دین شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش خانواده در ارتقای فرهعنگ دینی جامعه خاطرنشان کرد: خانواده از دیگر عوامل برای بسط مفاهیم صحیح دینی در جامعه است که نقش این نهاد در تربیت دینی، افزایش معرفت، انس جوانان با قرآن و هدایت آنها بر کسی پوشیده نیست و می طلبد مسؤولان با برنامه ریزی‌های کاربردی از این ظرفیت نهایت بهره‌برداری را انجام دهند./936/ت303/س


ارسال نظرات