۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۹۲۵۶۴
معاون مراکز و مدارس حوزه‌های علمیه،:

حوزه علمیه خاستگاه تولید اندیشه دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون مراکز و مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه،گفت: حوزه های علمیه خاستگاه اندیشه دینی و تولید علم دینی، به ویژه در زمینه علوم انسانی هستند.
عبدالكريم فرحاني/2
حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون مراکز و مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که انقلاب اسلامی در مرحله تمدن سازی دینی است، اظهار داشت: باید تمدن اسلامی متکی بر حمایت و حضور استعدادهای جوانان غیور ایرانی را به جهانیان عرضه کنیم.

وی با تأکید بر این که هدایت این مسأله تنها از سوی رهبر معظم انقلاب امکان پذیر است، اذعان داشت: حضور مقام معظم رهبری در تدوین نقشه راه الگوی اسلامی بسیار ضروری است.

معاون مراکز و مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، به نقش حوزه های علمیه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه خاستگاه اندیشه دینی و تولید علم دینی، به ویژه در زمینه علوم انسانی که زیربنای فعالیت های مدیریت تمدن دینی هستند، جایگاه بسیار مهم و والایی دارند.

وی افزود: حوزه های علمیه باید از ابتدا در این مسأله حضور داشته تا افزون بر آگاهی به ضروریت ها، در جهت تولید اندیشه دینی گام بردارند.

حجت الاسلام فرحانی اظهار داشت: به یقین تحقق تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه و تعریف بهتر رابطه متقابل حوزه و نظام سبب ثمر بخشی در تدوین الگوی اسلامی است.

وی در ادامه روند تحول در حوزه های علمیه را رضایت بخش خواند و گفت: به سبب وجود دقت و ظرافت بسیار در بحث تحول، افزون بر حفظ استقلال حوزه های علمیه، مسأله تحول باید ادامه یابد./945/ت303/ص
ارسال نظرات