۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۹۳۸۵۰
امام جمعه خوی:

ملت ایران در دفاع از مقدسات با هیچ کس معامله نمی کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری با اشاره به حماسه 9 دی گفت: ایادی استکبار بدانند ملت ایران در دفاع و حمایت از مقدسات خویش با هیچ کس معامله نکرده و نخواهند کرد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به اجرای قانون اقتصادی و ملی هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: این طرح بزرگ اقتصادی پس طی کردن مراحل مختلف تدوین و کارشناسی، انجام اصلاحات، پاسخ به نقدها و سپری کردن مراحل قانونی تصویب، به مرحله اجرا رسیده، پس لازم است آحاد مردم در این امر مهم دولت را یاری کرده و خود را متولّی و مجری این قانون بدانند و در جهت اجرای عدالت برخی از مشکلات ابتدایی حاصله از اجرای طرح را تحمل کنند.

خنثی کردن توطئه های استکبار، وظیفه انقلابی هر ایرانی است

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قطعاً استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ملت ایران با توجه به نقش سرنوشت ساز این قانون در استقلال و خودکفایی اقتصادی ایران اسلامی ساکت نخواهند نشست و با تمام توان تبلیغات سوء و شایعات را دامن خواهند زد؛ که خنثی کردن توطئه ها و ناکام گذاردن آنان یکی دیگر از وظایف انقلابی هر ایرانی است.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 9 دی ماه روز « بصیرت و میثاق امت با ولایت » از حماسه سال گذشته مردم در این روز تقدیر و با محکوم کردن اعمال جنایتکارانه منافقان و عوامل استکبار در عاشورای حسینی سال گذشته تصریح کرد: ایادی استکبار باید بفهمند ملت ایران بارها در طول تاریخ نشان داده اند در دفاع و حمایت از مقدسات خویش با هیچ کس معامله نکرده و نخواهند کرد و برتوهین کنندگان به ارزش های دینی تودهنی فراموش نشدنی خواهند زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری روز ملّی ایمنی در برابر زلزله، به زلزله خیز بودن کشور ایران اشاره و تأکید کرد: پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله و سایر مجموعه های مربوطه، در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، برگزاری مانورهای متعدد جهت ارتقای سطح مدیریت بحران، توجه جدی به مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی در ساختمان سازی و اطلاع رسانی جامع و به موقع به مردم نهایت تلاش را داشته باشند.

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه با اشاره به روز سوادآموزی اظهار داشت: بر اساس آمار سال گذشته، متجاوز از 33 میلیون نفر تاکنون از طریق نهضت با سواد شده اند و نزدیک به هجده میلیون نفر گواهینامه آموزشی دریافت کرده اند.

وی در پایان در توضیح عبارت « وَ خُزّانَ العِلم » از زیارت جامعه کبیره بیان داشت: تمامی علومی که خداوند در اختیار ملائکه مقرّب و انبیاء مرسل قرار داده بود توسط رسولخدا (ص) در پیش ائمه (ع) به ودیعت گذارده شده است./938/پ201/ص
ارسال نظرات