۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۹۴۰۵۶
آیت الله نمازی:

9 دی، سند اقتدار نظام و مردمی بودن جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حماسه جاویدان ملت ایران در نهم دی ماه سال 88 را سند اقتدار و مردمی بودن نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: هتاکی به مقدسات و ارزش های دینی نشان داد که فتنه گران و دشمنان با اساس دین و انقلاب مشکل داشتند.
1/ آيت الله نمازي


آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرا رسیدن سالروز حماسه به یادماندنی مردم در نهم دی ماه سال گذشته را به مقام معظم رهبری و ملت متعهد و متدین ایران تبریک گفت.

وی با اشاره به ابعاد حماسه نهم دی ماه تصریح کرد: هیچ کس پیش بینی نمی کرد این حرکت نادرست و ناصوابی که در هفتم دی ماه در تهران صورت گرفت تبدیل به یک حماسه شود.

آیت الله نمازی افزود: در این حماسه پیام های متعددی وجود داشت که اگر درست تجزیه و تحلیل شود برای مغرضان و دوستداران کشور و نظام اسلامی حاوی درس ها و پیام های بسیاری است.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت و هوشیاری مردم دشمنان را ناکام گذاشته است، بیان داشت: دشمنان با وجود شکست های پی درپی که از ملت ایران خورده اند، هنوز عبرت نگرفته اند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب دسیسه های متعددی داشته اند، ماجرای هفتم دی ماه سال گذشته و هتاکی به عاشورای حسینی نیز یک حلقه از حلقه های زنجیره ای دشمنان علیه نظام بود.

وی ادامه داد: اینها تصور می کردند با این کار می توانند نظام مقدس اسلامی را سرنگون کنند، از این رو به عملیات آرام و جنگ نرم روی آوردند، ولی دنیا شاهد بود که نه تنها این مساله خللی در کشور ایجاد نکرد، بلکه نتیجه عکس داد.

آیت الله نمازی ادامه داد: جسارت و اهانت به عزای امام حسین(ع) و مقدسات دینی احساسات مذهبی ملت را به جوش آورد و کوه آتش فشان تعهد ملت به دلیل این جنایت و خیانت فوران کرد و باعث رسوایی دشمنان شد.

وی تاکید کرد: حرکت ملت انقلابی و متعهد ایران در نهم دی صفحه ای درخشان و نورانی در تاریخ انقلاب اسلامی است و هم کید و ضعف دشمنان را نشان داد و هم به عنوان سند اقتدار نظام اسلامی و مردمی بودن جمهوری اسلامی محسوب می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم ما هرکجا احساس وظیفه کنند حضور می یابند و نقش خود را در حفاظت و حراست از نظام اسلامی به خوبی ایفا می کنند.

آیت الله نمازی گفت: روز نهم دی ماه سال 88 را باید گرامی داشت و ابعاد مختلف آن را برای آیندگان تبیین و ترسیم کرد.

حماسه 9دی در قالب سریال و فیلم تبیین و ترسیم شود

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر هنرمندان بتوانند این واقعه را تبدیل به یک سریال و فیلم کنند به عنوان سندی ماندگار برای آیندگان و تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد شد.

امام جمعه کاشان، با تحسین بصیرت و هوشیاری ملت ایران، این باور که مردم در نهم دی ماه بیدار شدند را باوری غلط خواند و تاکید کرد: مردم متعهد و آگاه ایران اسلامی همواره بصیر و بیدار بوده اند و به دلیل همین بصیرت و هوشیاری به صحنه آمدند و توطئه های دشمنان را با حضور حماسی خود خنثی کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: وقتی به عزای امام حسین(ع)، ارزش های دینی و انقلاب توهین و جسارت کردند معلوم شد مساله انتخابات نیست و دشمنان اساس نظام و ارزش های اسلامی را مورد هجمه همه جانبه قرار داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این اتفاقات تلخ نشان داد و معلوم کرد که فتنه گران و استکبار و بدخواهان با اصل نظام و مقدسات مشکل داشتند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات