۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۴۳۰۵
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

آمریکا از راه دادگاه حریری می خواهد لبنان را تحت قیمومیت خود درآورد/ مقاومت همچنان گزینه اصلی لبنان باقی خواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم بر اولویت گزینه مقاومت بر دیگر گزینه ها و ضرورت رویارویی با دسیسه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری تاکید کرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سران حزب مرابطون لبنان به ریاست مصطفی حمدان، اوضاع عمومی لبنان را بررسی کرده و بر اولویت گزینه مقاومت بر دیگر گزینه ها و ضرورت رویارویی با دسیسه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان تاکید کردند.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه آمریکا از راه این دادگاه می خواهد لبنان را تحت قیمومیت خود درآورد، گفت: آمریکا هرگز به این هدف خود نخواهد رسید، چرا که سیاسی بودن دادگاه حریری روشن شده و همچنین مشخص شده که این دادگاه در خدمت منافع رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت همچنان محور اصلی فعالیت ها باقی خواهد ماند و با آمادگی خود جلوی هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت، گفت: حزب الله هرگز گرفتار دامن زدن به فتنه های داخلی مذهبی یا طایفه ای نخواهد شد و ارزشی برای کسانی که خواهان کشاندن کشور بر خلاف جهت منافع ملی هستند، قائل نیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار رویارویی با کسانی که علیه آینده نسل های خود دسیسه می چینند، شد و گفت: باید از تجربه فلسطین درست عبرت بگیریم. دشمن صهیونیستی تنها زبان مقاومت را می فهمد و آنچه در جریان مذاکرات دنبال می کنند در راستای منافع این رژیم است.

وی سخن کسانی را که خواهان بی طرفی لبنان هستند به مثابه صرف نظر کردن از سرزمین و کرامت میهن در جهت منافع رژیم صهیونیستی دانست و آن را غیر قابل پذیرش برشمرد و گفت: پس از تحقق دستاورد بزرگ و الهی مقاومت در جلوگیری از سیاست توسعه طلبانه رژیم صهیونیتسی، صرف نظر از خاک و میهن غیر ممکن است./981/گ
ارسال نظرات