۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۹۴۴۷۸
تفصیلی/حدادعادل:

سران فتنه به مردم و نظام خیانت و اتهامات بزرگی را متوجه انقلاب کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعاهای واهی سران فتنه، این مساله در بهانه جویی دشمنان علیه نظام اسلامی مؤثر دانست و تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت ملت را عامل مهم برون رفت از فتنه سال 88 ارزیابی کرد.
غلامعلي حداد عادل رييس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی و بررسی ریشه های 20 ساله فتنه اخیر که با حضور آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در سالن همایش‌های موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت حماسه ملت در نهم دی ماه 88 تصریح کرد: 9 دی را باید در تقویم انقلاب ثبت و این روز بزرگ را فرصتی برای بازخوانی و واکاوی فتنه سال 88 بدانیم.

وی افزود: باید این حادثه و فتنه را بررسی کنیم که سران فتنه و گروهک‌های ضد انقلاب چه نقشی در آن داشتند و مقام معظم رهبری، علمای دین، نخبگان و فعالان سیاسی در روشنگری و بصیرت دهی به جامعه چه نقشی را ایفا کردند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه باید از حماسه نهم دی ماه و فتنه 88 درس بگیریم، تصریح کرد: طلاب و روحانیان حوزه علمیه سزاوارتر هستند تا پرونده فتنه را بررسی و واکاوی کنند، زیرا این عزیزان به حجم وسیعی از سفرها و رفت و آمدهای قبل از انتخابات بین قم و تهران آگاه ترند و بهتر می توانند این فتنه را تحلیل و بررسی کنند.

وی بصیرت و وفاداری فوق العاده ملت به آرمان های انقلاب و امام را تحسین کرد و گفت: حضور 85 درصدی مردم پای صندوق‌های رای فرصت خوبی را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داد، اما عده ای به بهانه های واهی کاری کردند که به انقلاب صدمه وارد شود.

حداد عادل افزود: متاسفانه سران فتنه از همان روز بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بذر تردید، شک و تهمت را در افکار عمومی نشاندند و با اقدامات نسنجیده خود کاری کردند که حضور حداکثری مردم مجال بروز و ظهور پیدا نکند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ملت ایران با بصیرت و هوشیاری از ابتدای انقلاب توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده اند، تاکید کرد: ملت ایران، ملتی عاشق مقدسات، اهل بیت(ع)، انقلاب و امام و رهبری هستند و این مساله را دنیا بارها به نظاره نشسته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان کیفرخواست های ملت از سران فتنه و فتنه گران پرداخت و گفت: ما اگر تصور کنیم که دادگاهی در محضر ملت ایران برپا شده است، چند نکته می تواند در کیفرخواست ملت از سران فتنه و فتنه گران وجود داشته باشد.

حداد عادل محاکمه سران فتنه را خواست ملت از دستگاه قضایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از خساراتی که در حوادث پس از انتخابات و فتنه به کشور وارد گردید، این بود که حضور گسترده مردم در انتخابات به فراموشی سپرده شد.

حدادعادل، تهمت تقلب به نظام جمهوری اسلامی را کیفرخواست دیگر ملت از سران فتنه دانست و بیان داشت: این افراد به نظامی که بر اساس اعتقاد به خداوند شکل گرفته است و قصد دارد در فضای غبار آلود دنیای کنونی چراغ ایمان به خداوند را روشن سازد و اخلاق را به عالم سیاست وارد کند، تهمت تقلب زدند و البته هیچ گاه هم برای ادعای واهی خود دلیلی ارائه نکردند.

وی تصریح کرد: سران فتنه که خود می دانستند ادعایشان واهی است، حتی از مهلت‌های قانونی که برای اعتراض تعیین شده بود استفاده نکردند.

حداد عادل بیان داشت: اگر در انتخابات تقلب شده باشد که چنین مساله با توجه به مکانیزم های طراحی شده و حضور نمایندگان کاندیداها محال بود، کشف آن به قوت نظام کمک می کرد.

وی افزود: فتنه گران و سران فتنه می‌دانستند که هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است و حتی قبل از پایان زمان قانونی انتخابات و شمارش آرای صندوق ها، ادعای تقلب را مطرح کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادعاهای یکی از سران فتنه در نامه هایش در خصوص وضعیت زندان ها را اتهام دیگر به نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی که بر پایه دین مبین اسلام شکل گرفته و روحانیت انقلابی رهبری آن را به عهده دارد متاسفانه توسط فردی که در لباس روحانیت است و سوابقی هم در نظام دارد متهم به بدرفتاری با زندانیان می شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام می دهد بدون اینکه برای ادعاهای خود دلیل و مدرکی ارائه کند.

وی تضعیف ولایت فقیه است را جرم دیگر سران فتنه دانست و ابراز داشت: از چند سال قبل ما شاهد هجمه‌هایی به جایگاه ولایت فقیه بودیم، اما در فتنه سال 88 این مساله نمود بیشتری پیدا کرد.

حدادعادل، گستاخ و جری کردن ضد انقلاب و کشاندن آنها به خیابان‌ها را اتهام دیگر سران فتنه دانست و بیان داشت: اینها با کارهایی که انجام دادند و مواضعی که اتخاذ کردند، پای گروه هایی که در کنجی خزیده بودند را به خیابان ها به قصد ضربه زدن به مردم و انقلاب باز کردند.

وی با بیان اینکه سران فتنه به مردم خیانت و اتهامات بزرگی را متوجه نظام اسلامی کردند، خاطرنشان کرد: در حوادث سال گذشته افرادی اتهامات واهی را متوجه نظام اسلامی کردند که با شعار قانون گرایی و دفاع از خط امام وارد عرصه انتخابات شده بودند.

9دی، روز تجلی بصیرت و هوشیاری ملت ایران است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه نهم دی ماه را روز تجلی بصیرت و هوشیاری ملت ایران نامید و با اشاره به فتنه سال 88 از حماسه آفرینی ملت ایران در مقابل فتنه گران تجلیل کرد.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید تکلیف خود را در مقابل فتنه گران و سران فتنه انجام دهد؛ اما اگر بر فرض هم این کار صورت نگیرد حماسه نهم دی ماه یک دادگاهی به وسعت تمام ایران علیه آنها بود و ملت در این روز رای خود را صادر کرد.

حداد عادل خاطر نشان کرد: عده ای از مردم که تصور می کردند در انتخابات تقلب شده است با این جریان همراه شدند، اما با روشن شدن قضایا و این که فتنه گران و سران فتنه دلیلی متقن برای این بهانه واهی ارائه نکردند صف خود را از آنان جدا کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نهم دی را روز تجلی هوشیاری و بصیرت ملت ایران دانست و تاکید کرد: در این روز ملت قهرمان و انقلابی ایران اسلامی با حضور خروشان خود در صحنه وفاداری خود را به انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری نشان دادند.

وی ادامه داد: مردم در 9 دی اراده مستحکم و قاطع خود را در دفاع از انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمانهای والای نظام نشان دادند و فتنه گران را رسوا کردند.

مراجع و روحانیان در همان مسیری که امام ترسیم کرد، حرکت می کنند

حداد عادل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: مردم غیور و بصیر شهر مقدس قم نیز در حماسه نهم دی مردانه به میدان آمدند و در سفر اخیر مقام معظم رهبری نیز به همراه حوزویان و مراجع نشان دادند که روحانیت و حوزه در همان مسیری است که از ابتدای انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه استقبال پرشور حوزویان، مراجع تقلید و علما از مقام معظم رهبری پیام های فراوانی داشت گفت: یکی از مهم ترین پیام های مردم قم در استقبال از رهبری به ملت ایران و مردم جهان این بود که مردم قم و روحانیت آگاه و مرجعیت دینی در همان راهی که امام راحل ترسیم کرده ثابت قدم هستند و در این راه برای آنها فرقی بین خمینی و خامنه ای نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود تدابیر حکیمانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب را در برون رفت از فتنه 88 بسیار برجسته و موثر ارزیابی کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات