۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۹۴۵۲۸
امام جمعه خوی:

بررسی عملکرد ستادهای زکات نیازمند راه اندازی کارگروه پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات خوی گفت: کارگروه پژوهشی عملکرد ستادهای زکات را بررسی کرده و راهکارهای علمی برای گسترش این فریضه الهی ارائه دهد.
جلسه ستاد زکات شهرستان خوي جلسه ستاد زکات شهرستان خوي جلسه ستاد زکات شهرستان خوي جلسه ستاد زکات شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس ستاد زکات شهرستان خوی، روز گذشته در جلسه هماهنگی ستاد زکات با بررسی اهمیت و جایگاه زکات در اسلام اظهارداشت: با فرهنگ سازی و انجام فعالیت های تبلیغی لازم است فریضه زکات در جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های اعضای ستاد زکات شهرستان خوی خاطر نشان کرد: یکی از کارهای مهمی که ضرورت دارد در دستور کار ستادهای زکات قرار بگیرد بررسی و نقد عملکرد ستادها است.

حجت الاسلام شکوری تشکیل یک کارگروه پژوهشی را ضروری دانست و گفت: با گذشت چندین سال از تشکیل ستاد احیاء زکات لازم است در ارتباط با عملکرد ستاد، تجدید نظر و آسیب شناسی جدی شود و در این راستا یک گروه قوی کارشناسی، عملکرد ستاد را بررسی کرده و راهکارهای علمی برای گسترش این فریضه الهی ارائه دهد.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده شهرستانی و استانی اظهار داشت: این کارگروه پژوهشی با همکاری تمامی مجموعه های ذیربط به دقت میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان های مختلف را مورد بررسی قرار دهد تا با بهره مندی از نتایج به عمل آمده بتوان این فریضه الهی و دینی را در میان مردم نهادینه کرد.

رییس ستاد زکات خوی در ادامه ارزیابی مقایسه ای عملکرد ستادهای زکات، بررسی علل اختلاف فاحش در میان آمارهای شهرستان ها، تحلیل ریشه های کم توجهی به موضوع زکات در بعضی از شهرستان ها، نقد عملکرد مسؤولان بخشی در جمع آوری زکات و همچنین بررسی وعده های محقق نشده بعضی از مسؤولان به روستائیان را از جمله مواردی برشمرد که لازم است کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت تشریح مبانی و مباحث فقهی زکات در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای روستائیان، تبیین سیره پیامبر و ائمه(ع) در دریافت زکات و ایجاد هماهنگی با مجموعه های متولی دریافت زکات می توان گام های مؤثری در انجام این فریضه مهم برداشت./938/پ202/س
ارسال نظرات