۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۴۶۳۶
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

بصیرت، کلید عبور از فتنه ها و تشخیص حق از باطل است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با تجلیل از حماسه آفرینی ملت ایران در نهم دی ماه سال 88، این روز را یوم الله نامید و از بصیرت به عنوان کلید عبور از فتنه ها و تشخیص حق از باطل یاد کرد.
2/ آيت الله علوي گرگاني 1/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، روز یک شنبه در دیدار شماری از پرسنل و کارکنان نیروی دریایی شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، بصیرت را عامل نجات انسان از گمراهی ها ارزیابی و شرکت کنندگان در اردوهای بصیرت را به ارتقای این عنصر مهم توصیه کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: اگر کسی بصیرت نداشته باشد دشمن او را فریب می‌ دهد و خیلی زود در دام فتنه و کیدهای مکارانه دشمنان گرفتار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اتکا به عنصر بصیرت می‌توان به خوبی نقشه ها و توطئه های دشمنان را شناخت و در برابر آن به درستی موضع گرفت و دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص داد، اما اگر فاقد بصیرت باشیم، چنین امری میسر نخواهد بود.

این مدرس برجسته خارج حوزه علمیه قم، از بصیرت ملت ایران تجلیل کرد و با اشاره به حماسه نهم دی ماه، گفت: 9 دی، یوم الله است، این روز، روزی است که خداوند مظهر قدرتش را نشان داد تا ما آگاه باشیم و از زیر سایه ولایت خارج نشویم.

آیت الله علوی گرگانی عمل به تاکیدات ائمه اطهار(ع) و آموزه های دینی را عامل سعادت دنیوی و اخروی انسان ارزیابی کرد و ابراز داشت: ما باید در هر لحظه به سخنان بزرگان دین، مراجع و علما توجه کنیم و در زندگی فردی و اجتماعی کسب رضایت حضرت حق را مدنظر قرار دهیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، گمراه کردن نسل جوان را یکی از توطئه های دشمنان دانست و با تاکید بر هوشیاری در این راستا، ابراز داشت: دشمن همیشه برای به انحراف کشاندن نسل جوان برنامه ریزی می کنند و ما باید در مقابل توطئه های آنها هوشیار باشیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات