۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۹۵۲۴۷
استاندار خراسان رضوی:

مسابقات دانشجویان مسلمان جهان مهم ترین رویداد فرهنگی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی گفت: مسابقات دانشجویان مسلمان مهم ترین رویداد فرهنگی و دینی است که گسترش آن در بین دانشجویان سراسر دنیا امری ضروری است.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی در افتتاحیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمانان جهان که لحظاتی پیش در تالار صبای صدا و سیمای مشهد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حفاظ، قاریان و حاملان کلام وحی و همه قرآن پژوهانی که در آیین سومین دوره مسابقات بین امللی قرآن دانشجویان مسلمان شرکت کردند تشکر کرد.

وی دانشجویان را بهترین قشر منادی کلام وحی عنوان کرد و افزود: دانشجویان بهترین قشری هستند که منادی کلام وحی و منادی کتابی که از جانب خدا و بر پیامبر(ص) نازل شد.

صلاحی با بیان اینکه بر میزبانی به این بزرگواران به خود می بالیم و از تمامی کسانی که دعوت ما را پذیرفتند متشکریم ، یادآور شد: در میان تمامی مسابقات بین المللی برای دانشجویان جهان تنها مسابقه ای که رنگ و بوی قرآنی، معنوی عرفانی و دینی دارد به طور قطع این مسابقات است.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره این مسابقات در سال 85 در اصفهان و دومین دوره آن در برج میلاد در تهران، تصریح کرد: خوشحالم که سومین دوره این مسابقات با کیفیت و کمیت بیشتری در مشهدالرضا که یک سال است پایتخت معنوی نام گرفته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جوانی، مهم ترین فصل زندگی است، بیان داشت: دوران دانشجویی مهم ترین دوران کسب علم محسوب می شود و مسابقات قرآن افضل همه مسابقات جهانی است، پس اگر این مسابقات را بهترین مسابقات دنیا بنامیم تعریف به حقی کرده ایم.

صلاحی با بیان اینکه مسابقات دانشجویان مسلمان مهم ترین رویداد فرهنگی و دینی است که گسترش آن در بین دانشجویان سراسر دنیا امری ضروری است، تصریح کرد: قرآن کتابی است که از گذشتگان و از آیندگان خبر می دهد و مورد وثوق ترین هدیه خدا به بشریت بودهف کتابی که برای هدایت بشر نازل شده است.

وی بیان داشت: اگر انسان در سراسر عمرش ده ها بار این کتاب الهی را بخواند کم است و به فرمایش خود قرآن در آن تدبر کند مسیر هدایت را در می یابد.

استاندار خراسان رضوی با مبارک خواندن رقابت در این مسابقات، خاطر نشان کرد: امروز مشهد عزیز و مجاوران امام رضا(ع) و زائرانش بر خود می بالند که میزبان بهترین خلق خدا و حافظان و حاملان کلام وحی هستند و افتخاری بر خود بالاتر نمی دانیم که میزبان شما خوبان روزگارهستیم.

وی با تأکید بر اینکه آیا مهم تر از وحدت بین مسلمانان در مقابله با مشرکین موضوعی هست، تصریح کرد: چه خوب است که پیام سومین دوره مسابقات قرآن دانشجویان پیام وحدت است و در قرآن نیز وحدت در کنار عبادت خداوند ذکر شده است.

صلاحی در پایان از نهادهای برگزار کننده و یاری دهنده این مسابقات از جمله جهاد دانشگاهی، صدا و سیما، شبکه قرآن و شبکه بین المللی قرآن،دانشگاه قرآن کریم، صدا و سیمای خراسان رضوی، شهرداری و... تشکر کرد./934/پ202/ص
ارسال نظرات