۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۹۵۹۰۳
آیت‌الله هاشمی شاهرودی:

تدوین برنامه جامع در عرصه منابع طبیعی کشور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار تدوین برنامه جامعی در عرصه منابع طبیعی کشور شد و بر ضرورت برنامه ریزی مناسب جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی تاکید کرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در دیدار مسؤولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با بیان اینکه در مساله منابع طبیعی و انفال مبانی فقهی بسیار روشنی وجود دارد، تاکید کرد: انفال در حکومت اسلامی در اختیار حاکم جامعه است و حاکم اسلامی باید از انفال در راه منافع مردم استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم خواستار تلاش بیشتر قوا جهت استفاده بهینه از منابع طبیعی شد و بهره‌وری درست و صحیح از منابع طبیعی را در گرو توجه قوای سه گانه دانست و گفت: باید از منابع طبیعی به گونه ای بهره‌برداری کنیم که اصل منابع از بین نرود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید از منابع طبیعی بیشترین بهره‌ برداری را بکنیم، ابراز داشت: کشورهای پیشرفته دنیا برای توسعه و نگهداری از منابع طبیعی خود برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارند، ما نیز در این عرصه باید فعالیت های بسیار خوبی را انجام دهیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، منابع طبیعی کشور را بسیار فراوان ارزیابی و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌ها و منابع ناشناخته ای برخوردار است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، فقدان برنامه‌ جامع را یکی از عوامل عدم بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی دانست و خواستار تدوین برنامه های جامعی در عرصه منابع طبیعی شد تا همه دستگاه‌ها بر اساس آن انجام وظیفه و حرکت کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه قوای سه گانه و مسؤولان در کشور با جدیت مشغول فعالیت و انجام وظیفه هستند و امیدواریم این روند زیر سایه رهبر فرزانه انقلاب ادامه داشته باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات