۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۹۶۴۴۲
وزیر ارشاد:

همراهی مردم در صحنه های مختلف انقلاب توطئه های دشمنان را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردم را مهم ترین پشتوانه حرکت های بزرگ نظام دانست و گفت: ملت ایران در طول بیش از سی سال گذشته در صحنه های مختلف نظام همراهی و حمایت خود را انقلاب به اثبات رساندند.
حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر گیلان در مجتمع‌ خاتم‌الانبیا(ص) رشت، وجود مردم را مهم‌ترین پشتوانه حرکت‌های نظام دانست و اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها بار سنگینی بود که هر کس توان بر دوش کشیدن آن را نداشت و با همت دولت و همکاری مردم ایران به وقوع پیوست.

وی با بیان این که ملت ایران در طول بیش از سی سال گذشته در صحنه های مختلف نظام همراهی و حمایت خود را انقلاب به اثبات رساندند، افزود: ملت ولایت مدار ایران همواره پشتیبان نظام باقی خواهند ماند.

حسینی نقش و همراهی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی را تأثیر گذار و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: ملت ایران همیشه خود را ملزم به حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی می دانند و همین پشتیبانی ها در سال های اخیر توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حمایت از هنرمندان نوعی سرمایه‌گذاری ثمربخش است، گفت: دولت از آثار تولید شده برگرفته از تاریخ، فرهنگ، مفاخر و مشاهیر هر استان نیز حمایت می‌کند ولی این بدان معنا نیست که از اندیشه دیگران بهره‌مند نشویم و زمانی که خود از فرهنگ غنی برخوردار هستیم دیگر نیازی به استفاده از فرهنگ بیگانه نیست.

وزیر ارشاد درباره هنر سینما در کشور بیان داشت: تاکید دولت بر رونق سینما و همچنین تولید فیلم‌های فاخر است ولی دردهای مزمنی نیز وجود دارد که برای گذر از آن نیاز به برداشتن گام‌های اساسی است.

حسینی ادامه داد: در بحث زیرساخت‌ها نیاز به ساخت و بازسازی 400 سالن سینما در کشور است که رییس جمهور نیز به این امر اهتمام ویژه‌ای دارد.
 
وی با بیان این که در کارگروه فرهنگ و هنر گیلان، محورها و اعتبارات خوبی به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ گیلان با ارائه طرح و برنامه می توانند از تسهیلات مورد نظر بهره مند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: در عصر ارتباطات، جوانان و نوجوانان در معرض هجمه بسیاری قرار دارند ولی اگر تولیداتی با غنای فرهنگ اسلامی و بومی ساخته شود، دلیلی برای سوق پیدا کردن آنها به طرف هجمه دشمن وجود ندارد.

وی با بیان این که اگر روی اصول و ارزش‌های خود ایستادگی کنیم دیگران هرگز ما را کنار نمی‌گذارند، افرود: این کار موجب جلب توجه و جذب دیگر فرهنگ‌ها به خود می‌شود.

حسینی در ادامه به مشاهیر و مفاخر گیلان اشاره کرد و افزود: ماندگاری نام هنرمندان در یادها به دلیل دانشمندی آنها است.

وی در ادامه استقبال مردم گیلان از رییس جمهور را بی‌نظیر خواند و گفت: مردم گیلان در سفر سوم هیأت دولت بیش از پیش پا در رکاب خدمتگزاران کشور هستند.

منصور ایمانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به این که نقش صندوق حمایت از هنرمندان در بهبود اقتصادی هنرمندان بسیار موثر است و حمایت از این اقشار ضروری به نظر می رسد، اظهار داشت: در مواردی که کمتر به اقتصاد، فرهنگ و هنر توجه شده است، باید این پشتیبانی ها به حداکثر برسد./950/پ202/الف
ارسال نظرات