۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۹۷۱۱۷
معاون اول قوه قضاییه:

جریان مبارزه در جهان اسلام بر اساس الگوی انقلاب اسلامی تغییر کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رییسی با بیان این که انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ ابراهیمی و محمدی دارد، تأکید کرد: تا دیروز چشم مردم برای اصلاح امور به سازمان های بین المللی بود؛ اما امروز این نگاه تغییر کرده است.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رییسی، معاون اول قوه قضاییه، شب گذشته در مراسم سوگواری حسنیه امام خمینی(ره) مشهد اظهار داشت: مهم ترین ویژگی پیامبر اکرم(ص) در قرآن و روایات، که حتی پیش از مقام رسالت مطرح می شود، مقام عبودیت و بندگی حضرت است.

وی با بیان این که در قرآن به صورت معمول، پیامبران با نام خود مخاطب قرار می گیرند، افزود: پیامبر اسلام(ص) از این قاعده استثنا شده و در آیه «سبحان الذی اسری بعبده لیلا...» با لفظ عبد به صورت مطلق مورد خطاب قرار گرفته است. کسی که در قله بندگی قرار می گیرد به تمام عزت رسیده، آزادگی در گرو بندگی است. جلوه های فضیلت فکری، اخلاقی و عملی در پرتو بندگی است که برای انسان حاصل می شود.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به آیه « .. وما راسلنا من رسول الا لیطاع باذن الله..» تأکید کرد: بر خلاف تصور برخی افراد بسته ذهن، اطاعت ما از اوامر و نواهی پیامبر و ائمه اطهار(ع) به دلیل انتساب آنان به خدا است نه خاطر شخص خودشان. پیامبر به عنوان کامل ترین انسان ها تسلط علمی بر همه انسان ها و بر همه انبیا دارد و کامل ترین مخلوق تا روز قیامت است چرا که مظهر همه اسمای حسنای الهی و آیینه تمام نمای حق است، همان گونه که در آیینه قرآن می توان خدا را دید در چهره انسان کامل نیز می شود خدا را شناخت.

معاون اول قوه قضاییه ابراز داشت: کتاب پیامبر(ص) نیز کامل ترین کتاب ها بوده و وجود پیامبر به عنوان انسان کامل، عدل قرآن و با آن یکی است؛ قرآن کتاب علمی و پیامبر(ص) قرآن عینی و مجسم است. از این رو قول، فعل و تقریر وی برای همه بشریت حجت بوده و رضا و سخط او، رضا و سخط خدا است.

وی با بیان این که خداوند هیچ گاه به  سبب نعمت ها بر بندگانش منت نمی گذارد، اظهار داشت: این قاعده در مورد دو نعمت رسالت و امامت در آیات «..اذ بعث فیهم رسولا..» و «.. نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض...» استثنا خورده است و از آنجا که منت به معنای نعمت بزرگ است، این منت خدا می رساند که اگر همه عالم را به انسان بدهند و ولایت را ندهند زندگی انسان نیز مانند سایر موجودات خواهد بود؛ زیرا انسان منهای ولایت الهی، زندگی اش تفاوتی با سایر موجودات ندارد.

حجت الاسلام رییسی گفت: انسان تنها در صورتی که با مبدأ هستی و وحی مرتبط باشد می تواند خلیفة الله باشد و خدایی فکر و عمل کند. قرأن مالکیت آنچه در زمین است را از آن خلیفه خدا می داند چرا که زمین برای طغیان و فرعونیت آفریده نشده است. نظام آفرینش بر حق استوار است و زمین جایگاه خلیفه خدا است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن می خواهد همه جوامع را متحول کند؛ اما برای کسانی این امر میسر خواهد شد که از نور هدایت رویگردان نبوده و خود را در معرض هدایت قرار دهند، آنچه در مصر در حال وقوع است برگرفته از روحیه انقلابی مردم ایران است؛ یعنی مردم مصر هم خدا را می خواهند و شعارشان لااله الا الله است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که جریان تعیین کننده در عرصه های سیاسی، علمی و نظامی لبنان، حزب الله است، بیان داشت: جریان مبارزه در جهان اسلام تغییر کرده است؛ تا دیروز چشم مردم برای اصلاح امور به سازمان های بین المللی بود اما امروز این نگاه تغییر کرده و تنها امید مردم خداست. این همان نگاهی است که خمینی کبیر پایه گذاری کرد و بر این عقیده بود که تحول قلوب و تحقق انقلاب همه در اثر نظر خدا بود.

حجت الاسلام رییسی با بیان این که امروز ثمره مجاهدت های شهیدان در مصر، تونس، اردن و خاورمیانه به ثمر نشسته است، یادآور شد: در سی سال پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحقق همه وعده های خدا در یاری مجاهدان راهش را شاهد بوده ایم و دشمن با امثال فتنه 88 نمی تواند این انقلاب را منحرف کند چرا که انقلاب اسلامی ما از نظر فکری، عملی و اجرایی ریشه در فرهنگ ابراهیمی و محمدی دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، مردم مشهد با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع کردند./930/پ201/س
ارسال نظرات