۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۷۸۹۹
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

غرب حتی به بهای کشتار همه اعراب خواستار حمایت از اسراییل است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم دولت جدید لبنان را چه در صورت مشارکت همگانی و چه در صورت خودداری برخی از گروه ها از مشارکت در آن، دولت تمامی لبنانی ها خواند و قیام ملت مصر را قیامی مردمی و نشانگر خشم گسترده این ملت و خفقان عمومی در این کشور دانست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در نشستی با تجمع مهندسان مسلمان در جنوب بیروت، ثبات و استقرار لبنان را وابسته به موازنه داخلی میان احزاب، گروه ها و مذاهب لبنانی دانست و با تاکید بر ضرورت دست به دامان بیگانگان نشدن در حل مشکلات لبنان، تنها راهکار واقعی برون برد لبنان از بحران کنونی را حرکت در چارچوب قانون اساسی و توافقنامه طایف برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت جدیدی که در لبنان تشکیل خواهد شد، چه در صورت مشارکت همه و چه در صورت خودداری برخی از گروه ها از مشارکت در آن، دولت تمامی لبنانی ها خواهد بود، دولت جدید را دولتی سیاسی برای راه حل های روشن خواند و گفت: دولت میقاتی، مذهبی یا طایفه ای نخواهد بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه کشمکش در لبنان امروزه میان حق و عدالت از یک سو و منافع شخصی برخی افراد از سوی دیگر است، افزود: ما وقتی که دولت سعد حریری را ساقط نمودیم حتی یک لحظه هم به امکان حضور خود در دولت جدید یا تشکیل اکثریت نمایندگان فکر نکردیم.

وی با ابراز تعجب از شایعات برخی ها (گروه 14 مارس) درخصوص لغو پروتوکل امضا شده میان لبنان و دادگاه حریری به عنوان اولویت دستور کار دولت جدید، گفت: اگر این موضوع بند اصلی توافق میان عربستان و سوریه نبود، اساسا ما آن را مطرح نمی کردیم.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه دادگاه حریری، دادگاهی آمریکایی ـ فرانسوی ـ اسراییلی است که به دنبال حق و عدالت نیست، افزود: با این حال، گروه 14 مارس مانند آمریکایی ها و اسراییلی ها به این دادگاه تمسک جسته اند؛ چراکه می دانند احتمال دارد حزب الله از کیفرخواست این دادگاه آسیب ببیند؛ ولی باید برای همگان روشن باشد که ما دست اندرکاران و حامیان شاهدان دروغین را همانند خود این شاهدان به خوبی می شناسیم.

گفتنی است که نجیب میقاتی پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر جدید لبنان همچنان رایزنی های خود را برای تشکیل دولت نجات بخش ملی با حضور تمامی گروه ها ادامه می دهد و خبرها حاکی است تا هفته آینده دولت جدید تشکیل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تظاهرات گسترده مردمی در مصر، همراهی همه شهرهای مصر با جنبش جوانان مصری را نشانگر خفقان عمومی در این کشور دانست و گفت: انقلاب مصر به تمام معنی کلمه انقلابی مردمی است و تظاهرات های میلیونی مصری ها نشان از گستردگی خشم این ملت دارد که در مطالبه حق خود در استقلال و آزادی محق اند.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه در خدمت جامعه اسراییلی بودن، وظیفه ملت مصر نیست، خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس که گفته بود انقلاب مردمی مصر، مانعی بر سر راه عملیات صلح است، گفت: آیا نمی بینی که انقلاب مردمی مصر نشانگر درد و رنج هشتاد میلیون انسان مصری است.

وی ثبات و استقرار اسراییل را تنها دغدغه غرب دانست و گفت: آنها به دنبال حمایت از اسراییل هستند حتی اگر لازمه آن، کشتار همه اعراب و یا محافظت از همه رژیم های استبدادی باشد. آنها تنها به منافع خود می اندیشند و خوشبختانه ملت مصر بیدار است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام همبستگی خود با ملت مصر و خواسته های بر حق آنها، تاکید کرد: این انقلاب، انقلاب گزینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و آزادی عقیده است و انقلابی قدرتمند است؛ چراکه دربردارنده همه گروه ها و احزاب جامعه است و بازتاب گسترده ای درمنطقه خواهد داشت./981/گ
ارسال نظرات