۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۹۸۲۸۶
حجت‌الاسلام شریفی:

هر سه روز یک کتاب تولیدی در موسسه امام خمینی منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه امام خمینی (ره) به فعالیت های پژوهشی این موسسه اشاره کرد و از انتشار هر سه روز یک کتاب تولیدی در این موسسه خبر داد.
کتاب و کتابخانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد حسین شریفی معاون پژوهش موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به گسترش فعالیت های پژوهشی در این موسسه، گفت: در حال حاضر 14 گروه آموزشی و پژوهشی در رشته های مصوب موسسه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امسال بیش از دو هزار و هشتصد نفر متقاضی شرکت در دوره های آموزشی مؤسسه بودند که با توجه به ظرفیت دویست نفر مؤسسه، در جذب ما محدود خواهد بود.

حجت الاسلام شریفی بیان داشت: در حال حاضر 100 عضو هیات علمی در بخش های آموزشی و پژوهشی موسسه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در هر ترم بیش از 270 استاد اعم از اعضای هیات علمی و اساتید میهمان در فعالیت های آموزشی موسسه مشغول هستند.

معاون پژوهش موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه بخش عمده ای از برنامه های این موسسه پژوهشی است، گفت: این معاونت در مدت 15 سال فعالیت های خود، درکنار فعالیت های پژوهشی کتب مورد نیاز موسسه را بر اساس سر فصل های تدریسی تالیف می کنند.

وی برگزاری دوره های کارورزی تحقیق را از ابتکارات این موسسه دانست و افزود: این الگو می تواند در موسسات و مراکز آموزشی مورد بهره برداری قرار گیرد.

حجت الاسلام شریفی ابراز داشت: در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از 120 مهارت پژوهشی در قالب جلسات هفتگی با برنامه های اردویی به دانش پژوهان آموزش داده می شود که نتایج آن توسط دانش پژوه در پایان نامه کارشناسی ارشد متجلی می شود.

وی فعالیت 24 کارگروه پژوهشی را از دیگر فعالیت های پژوهشی موسسه برشمرد و افزود: در حال حاضر 150 نفر اعم از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان دعوت شده از سایر مراکز حوزوی و دانشگاهی، در قالب گروه های هفت نفره در موضوعات خاص به پژوهش می پردازند.

معاون پژوهش موسسه امام خمینی (ره) با مثبت ارزیابی کردن این فعالیت ها، ادامه داد: موضوعاتی همچون فلسفه حق، ارتباطات، تاریخ و اندیشه معاصر، اسلام شناسی ویژه کشورهای مسلمان، اخلاق کاربردی، دانشنامه مشروطیت، فلسفه عرفان، امام شناسی، خانواده، جریان شناسی پهلوی، مشاوره و درمان و امثال آن است.

وی بیان داشت: هر یک از این گروه‌ها نشریاتی را پیرامون موضوعات تحقیقاتی خود منتشر می کنند که برخی در حال مجوز گرفتن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: به جز این نشریات سه نشریه تخصصی و علمی در معاونت پژوهش منتشر می شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته هر چهار روز یک بار یک کتاب در موسسه امام خمینی (ره) منتشر می شد که این ظرفیت در سال جاری هر سه روز یک کتاب رسیده است. افزون بر کتاب های تولیدی موسسه سالانه بیش از ده‌ها کتاب تجدید چاپ می شوند./965/پ202/ص
ارسال نظرات