۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۹۸۴۹۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نوآوری الهیاتی علامه طباطبایی مرهون دقت فوق العاده ایشان در عرفان اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ویژگی های کتاب گرانسنگ المیزان، نوآوری الهیاتی علامه طباطبایی را مرهون دقت و تامل فوق العاده ایشان در روایات و عرفان اسلامی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام احمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنج شنبه در همایش الهیات در تفسیر المیزان که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه علامه طباطبایی از ذهنی منسجم برخوردار و فلسفه الهی را به خوبی فراگرفته بود، اظهار داشت: ایشان در نجف تحصیلات خود را انجام داد و از ذهنی بسیار قوی نیز برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: نوآوری الهیاتی مرحوم علامه مرهون تامل و دقت فوق العاده ایشان در روایات و عرفان اسلامی است و نمی شود گفت که این مساله را از جای دیگری فرا گرفته بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سراسر کتاب شریف تفسیر المیزان علامه طباطبایی جهان بینی، توحید و انسان شناسی است و می بایست طلاب و فضلای حوزه با دقت تمام این اثر ارزشمند را مطالعه و روی آن تحقیق و پژوهش کنند.

حجت الاسلام احمدی افزود: هیچ فیلسوفی مثل علامه کار نکرده و به مسائل و جوانب مختلف نپرداخته است؛ علامه طباطبایی با نور بصیرت به آیات و روایات نگاه می‌کرد و با توجه به نص روایات به استنباط می‌پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: علامه شهید مطهری تصریح کردند که قدر تفسیر المیزان علامه طباطبایی هنوز آشکار نشده است و باید سال ها بگذرد تا قدر آن دانسته شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات