۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۹۸۶۵۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تفرقه میان مسلمانان نتیجه نفوذ قدرت‌های غربی در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که سلطه گران از هر روزنه ای برای نفوذ در کشورهای اسلامی استفاده می کنند، گفت: تفرقه میان مسلمانان نتیجه نفوذ قدرت‌های غربی در کشورهای اسلامی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندرن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامی‌داشت هفته وحدت گفت: گرامیداشت هفته وحدت، یکپارچگى مسلمانان و ضرورت اتحاد و اتفاق کلمه ضرورت توحید کلمه بر محور کلمه توحید براى همه موحدان و خداپرستان روى زمین، از تعالیم و آموزش هاى اساسى آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است.

وی، تفرقه و اختلاف را مهم‌ترین نقشه دشمنان برای مقابله با مسلمانان دانست و افزود: امروز همه تلاش و سرمایه‌گذاری نظام سلطه در این حوزه خلاصه شده است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که سلطه‌گران از هر روزنه‌ای برای نفوذ در کشورهای اسلامی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: تفرقه میان مسلمانان نتیجه نفوذ قدرت‌های غربی در کشورهای اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عامل اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان را دولت انگلیس معرفی کرد و بیان داشت: این کشور استعارگر با حمایت از گروهک تروریستی و فرقه‌های ضاله تنها به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است.

وی با بیان این که سلطه‌گران خارجی به ویژه انگلیس تنها به دنبال منافع خود در میان کشورهای اسلامی هستند، تصریح کرد: مسلمانان جهان باید هوشیار باشند تا فریب سیاست های فریبنده این کشورهای استعمارگر را نخورند.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود به دغدغه‌های امام راحل و تأکید ایشان به تقویت وحدت میان امت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: طرح اندیشه «وحدت جهان اسلام‏» یکى از دغدغه‌هاب فکرى دیرینه و اساسى حضرت امام خمینی(ره) بود در طول دوران فعالیت اجتماعى و سیاسى ایشان چه قبل از پیروزى انقلاب‏ اسلامى و چه بعد از آن لحظه ‏اى نسبت به غفلت نورزیدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: وفادارى صادقانه امام راحل به مسأله وحدت‏ نه تنها ایشان را به برجسته‏‌ترین شخصیت انقلابى جهان اسلام تبدیل کرد، بلکه توانستند در میان فرقه‌‏هاى اسلامى مختلف نیز جایگاه رفیعى کسب کنند.

وی با بیان این که با وقوع انقلاب اسلامی، حساسیت دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در میان مسلمانان بیشتر شد، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) با درک این موضوع و به منظور تقویت وحدت میان امت‌های اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام، روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را با عنوان «هفته وحدت» نام‌گذاری کردند.

حجت الاسلام سهرابی، نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل را سبب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های کینه توزانه کشورهای استعمارگر دانست و بیان داشت: امام راحل با این انتخاب ماندگار خود سبب عزت و سربلندی مسلمان در دنیا شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که فتنه‌گران داخلی و توطئه‌گران خارجی نخواهند توانست با اقدام‌های ذلیلانه و حقیرانه خود کوچک‌ترین خدشه ای بر جایگاه و عظمت نظام اسلامی در جهان وارد کنند، تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و رهبری‌های امام گونه مقام معظم رهبری امت های اسلامی بیدار‌تر از گذشته به دنبال استیفای حقوق خود هستند./950/ت302/س
ارسال نظرات