۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۸۶۷۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

امروز حجت بر حوزویان تمام شده است/ با بهره گیری از ابزارهای نوین اجازه ندهیم معارف اهل بیت مغفول بماند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با تاکید بر اینکه امروز حجت بر حوزویان تمام شده است و باید از سنگرهای دین در برابر توطئه های دشمنان مراقبت کنیم، بهره گیری از ابزارهای نوین را امری مطلوب ارزیابی کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار جامع فقه اهل البیت که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام جعفر صادق(ع)، توسعه این گونه نرم افزارهای فقهی را بسیار مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: هرچه این برنامه های توسعه بیشتری پیدا کند و زمینه های آشنایی جامعه با معارف و فقه اهل بیت(ع) فراهم شود موجب افتخار و سرفرازی جامعه و خشنودی قلب مقدس امام زمان(عج) خواهد بود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به نرم افزار جامع فقه اهل البیت، تصریح کرد: این برنامه بسیار مورد انتفاع و استفاده است و این حرکت ها و اقدامات برای عظمت حوزه و تسهیل امر تحقیق و پژوهش بسیار اثرگذار است و اگر نباشد نوعی نقص و خلا برای جامعه روحانیت و حوزه به حساب می آید.

وی افزود: سهولت اطلاع و دستیابی به این منابع از طریق این گونه نرم افزارها بسیار مهم است و کار را برای محققان و پژوهشگران راحت کرده است و باید از این موقعیت به خوبی بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه اصالت در حوزه با فقه است و سایر علومی که از اهل بیت(ع) اقتباس نشده باید در حاشیه باشد، ابراز داشت: مدرسه فقه متعلق به اهل بیت عصمت و طهارت است و نقش امام باقر و امام صادق(ع) در شکل گیری و تاسیس این مدرسه بسیار اساسی و بنیادی است.

وی اظهار داشت: از این جهت ما به هر میزان برای عرضه فقه و معارف اهل بیت(ع) به دنیا تلاش کنیم و وسائل و زمینه های آشنایی محققان را بیشتر فراهم نماییم، کار بزرگی را انجام داده ایم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت:‌ دنیا امروز تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت است و اگر بتوانیم این معارف را به خوبی عرضه کنیم مردم نیز می پذیرند، اینها سرمایه هایی است که باید روی آن کار کنیم و در معرض اطلاع عموم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: تحول به این معنا است که از این ابزارها و ارتباطات برای معرفی اسلام و حقایق دین در دنیا استفاده کنیم و نگذاریم در دنیای امروزی اینها مطرود و مغفول باشد، بلکه باید معارف را به دنیا عرضه کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: امروز حجت بر ما تمام شده است و ما باید با برنامه ریزی مناسب بزرگانی را به دنیا تحویل دهیم.

این مرجع تقلید ما باید در برابر تهاجم دشمن سنگرها را نگه داریم و دین را حفظ کنیم، گفت: با فراهم شدن شرایط باید حوزه به گونه ای عمل کند که این انتظارات را برآورده کند تا بتواند در دنیا تجلی پیدا کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات