۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۹۸۸۵۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

قومیت‌گرایی مهم‌ترین پروژه غرب برای تفرقه میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز مهم‌ترین پروژه غرب اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی است، گفت: دشمنان ملت‌های‌ مسلمان با ایجاد اختلاف‌های قومی میان مسلمانان برای خواسته‌های نامشروع‌شان هستند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: وحدت، یکپارچگی، دوری از تفرقه و جدایی یکی از دستورهای مهم خداوند و پیشوایان دین به امت اسلام است و قرآن کریم نیز به امت اسلامی را به وحدت و همدلی تأکید می کند.

وی، وحدت امت اسلامی را مهم ترین عامل تقویت دین و سبب اقتدار مسلمانان در عرصه های مختلف دانست و  افزود: مسلمانان جهان باید بدانند اگر می خواهند در اسلام ناب محمدی در دنیا پیشتاز باشد باید از تفرقه و اختلاف دوری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که امروز امت اسلام براى حیات، سربلندى و نجات خود و براى برافراشتن پرچم اسلام، به وحدت احتیاج دارد، ادامه داد: تفرقه و اختلاف راه نابودی مسلمانان را فراهم‌تر می‌کند.

حجت الاسلام شکریان، تمسک به آموزه‌های الهی و قرآنی را راه حل مشکلات جامعه اسلامی و عامل وحدت مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با تکیه بر نقاط مشترک بر تقویت وحدت میان خود حول قرآن کریم تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان این که ندای اسلام، دعوت همه مسلمانان به وحدت است، گفت: وحدت ملت های مسلمان سبب کوتاه شدن دستان پلید شیاطین عالم از ملل اسلامی خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که وحدت امت اسلامی در پناه حق و عدالت، همواره یکی از آرمان های دینی پیامبران توحیدی قلمداد شده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین محورهای دعوت پیامبر اسلام به احکام دینی وحدت بوده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به نقش راهبردی دین مبین اسلام و فلسفه دستورات نبی مکرم اسلام به مسلمانان در جهان امروز بیان داشت: بی تردید آنچه که از دیر باز تاکنون و حتی تا قیام حضرت قائم (عج) حجت قاطع و دلیل آشکارتمایز دین الهی اسلام با سایر ادیان بوده، جامعییت و به روز بودن آئین و دستورات کتاب آسمانی قرآن کریم و احکام دین اسلام بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز مهم ترین پروژه غرب اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی است، گفت: دشمنان ملل اسلامی با ایجاد اختلاف های قومی میان مسلمانان به دنبال سوء استفاده از این کشورها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که استکبار جهانی همه منافع خود را در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می‌بیند، ادامه داد: دشمنان می‌دانند زمانی به منافع شوم خود خواهند رسید که ملت های مسلمانان مشغول درگیری و اختلاف باشند.

حجت الاسلام شکریان، دین مبین اسلام را سبب بیداری ملت های دنیا دانست و با بیان این که امروز در سایه آموزه های الهی و قرآنی بیداری اسلامی همه دنیا به ویژه خاورمیانه را فرا گرفته است، ادامه داد: اتحاد امروز ملت های مسلمان دنیا سبب اقتدار همیشگی امت‌های اسلامی خواهد شد.

وی با بیان این که امروز متأسفانه دشمن بر چالش‌هایی که سبب نفاق در جامعه می‌شود تکیه کرده است، ادامه داد: ایجاد تفرقه بین فرق اسلامی به خصوص جدایی و تقابل شعیه و سنی، طرح مباحث ملی گرایانه و ناسیونالیستی به جای امت واحده اسلامی، نژاد‌پرستی و قومیت‌گرایی و تبعیض‌های ناروا و ناپسند، از جمله چالش‌های پیش‌روی امت واحده اسلامی است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: از عوامل بسیار مهم پیشرفت در هر جامعه‌ای عامل وحدت است و در سایه همدلی و یکی‌شدن و یاری یکدیگر است که کارها به انجام می‌رسد و ثمر می‌دهد./950/ت303/س
ارسال نظرات