۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۹۹۷۳۶
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

صدا و سیما از تعطیلات نوروزی برای گسترش مبانی دینی استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی است تا صدا و سیما با نمایش سریال ها و فیلم های آموزنده،‌ اثرگذار و دارای رویکرد دینی در گسترش فرهنگ اسلامی و مبانی دینی تلاش کنند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي، مدير كل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي


حجت الاسلام سیدغلام عباس موسوی، ‌مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تعطیلات نوروزی فرصتی بی بدیل برای تبلیغ دینی و گسترش مفاهیم اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در فضاهای مختلف افزود: حضور گسترده مردم در شهرها، روستاها، مساجد، اماکن فرهنگی و تفریحی، فضای مناسبی برای تبلیغ دینی به ویژه تبلیغ چهره به چهره فراهم می کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره بهترین نوع تبلیغ است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «اى کسانى که ایمان آورده اید، خود و خانواده‌هایتان را از آتشى که هیزمش مردم و سنگ‌ها خواهند بود، نگه دارید» از این رو مبلغان در وهله نخست به تبلیغ در میان خانواده و خویشان خود بپردازند.

وی ادامه داد:‌ مبلغان در دید‌ و ‌بازدیدها، حضور در جمع خانواده، اقوام و خویشان در پاسخ به پرسش های آنان یا با طرح مسائل مورد نیاز آنان به تبلیغ دین و گسترش مفاهیم دینی و فرهنگ اسلامی بپردازند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: طرح مسائلی همچون احکام محرم و نامحرم،‌ پرهیز از اسراف، تبذیر و گناه، استفاده بهینه از نعمت های الهی، امر به معروف و نهی از منکر، توجه دادن افراد به خود و پرهیز از غیبت و تمسخر دیگران بخشی از مسائلی است که در این شیوه تبلیغی می توان مطرح کرد.

وی یادآور شد: استفاده از نو شدن روز ها، گردش ایام،‌ سرسبزی و طراوت طبیعت در طرح مسائل خدا شناسی، توجه افراد به تغییر و دگرگونی در حالات خویش، پرهیز از کفران نعمت و توجه دادن به مرگ و زنده شدن پس از دیگر مسائلی است که می توان در این فرصت تبلیغی مطرح کرد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: ارائه پیام های دینی و طرح مبانی و آموزه های ناب اسلامی با هنرمندی، بیان شیوا و برگزاری مسابقات شاد و متنوع از فرصت ها و ظرفیت های این ایام است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در گسترش فرهنگ دینی تصریح کرد: فرصت مناسبی است تا صدا و سیما از این فرصت و ظرفیت استفاده کرده و با نمایش سریال ها و فیلم های آموزنده،‌ اثر گذار و دارای رویکرد دینی در گسترش فرهنگ اسلامی و مبانی دینی تلاش کنند.

این فعال عرصه تبلیغ با انتقاد از نمایش فیلم ها و سریال هایی که دارای پیام منفی است،‌ تصریح کرد: از نمایش طنز های تهی و بی پایه و برنامه های سرگرم کننده بدون محتوا خودداری و در انتخاب برنامه ها دقت شود.

وی در پایان گفت:‌ عمر و وقت انسان ها بسیار ارزشمند است، از این رو لازم است مردم را به سمت کمال جویی و خداجویی سوق دهیم؛ امید است همه نهادهای فرهنگی با همکاری و همدلی از این فرصت برای گسترش مبانی دینی استفاده کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات