۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۱۱۶
استاد حوزه علمیه عربستان در گفت و گو با رسا:

مسلمانان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران به پا خواسته اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه المبرز عربستان تاکید کرد که مسلمانان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران قیام کرده اند و کشتار آنان را مغایر آموزه های دین و قوانین بین المللی خواند.
سيد هاشم الشخص استاد حوزه علميه مبرز عربستان
حجت الاسلام سید هاشم الشخص استاد حوزه علمیه مبرز عربستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آینده امت اسلامی را روشن توصیف کرد و گفت: آینده امت اسلامی در پرتو بیداری روز افزون مسلمانان بسیار روشن است و امیدها برای بهبود وضعیت مسلمانان، با وجود چالش ها و مشکلاتی که در آینده رخ خواهد داد زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه اثرات انقلاب اسلامی بر قیام های مردمی در منطقه آشکار است افزود: دشمنان تلاش فراوانی کردند تا با طایفه ای جلوه دادن قیام های مردمی در منطقه، اثرات انقلاب اسلامی ایران بر قیام ملت های اسلامی را ناچیز معرفی کنند، ولی در نقشه های خود ناکام مانده اند و تاثیر این انقلاب اسلامی بر انقلاب های منطقه بر همگان آشکار شده است.

حجت الاسلام الشخص تاکید کرد: مسلمانان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران بپا خواسته اند و هیچ کس نمی تواند اثر این انقلاب عظیم را بر بیداری امت اسلامی نادیده بگیرد.

استاد حوزه علمیه المبرز، سرکوب ملت ها را مغایر آموزه های اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: استفاده از خشونت علیه همه ملت هایی که در صدد تحقق خواسته های مشروع خود به صورت مسالمت آمیز هستند محکوم است و با آموزه های اسلامی و قوانین بین المللی مغایرت دارد و هیچ کس نمی تواند شهروندانی را که در پی حقوق خود هستند را سرکوب کند.

وی استعمار جهانی را عامل شکاف میان مسلمانان خواند و تصریح کرد: وحدت در میان امت وجود دارد ولی دست های استعمار در صدد ضربه زدن به آن است.

سید هاشم الشخص ادامه داد: مسلمانان از گذشته تاکنون به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و اختلافات فراوانی با هم ندارند و این امر در کشورهای حاشیه خلیج فارس به خوبی قابل مشاهده است، ولی استکبار جهانی توان تحمل این وحدت را ندارد و با شیوه های مختلف در صدد ایجاد شکاف و گسیختگی در میان امت است.

این عالم برجسته عربستان از اظهارات فتنه اندوزانه برخی علما نما به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از افرادی که خود را عالم اسلامی می دانند و در حقیقت نادان و آلت دست بیگانگان هستند می خواهند به وحدت امت خدشه وارد سازند، اما وحدت اسلامی در جوامع اسلامی به خوبی نمایان است و امیدوارم تا مسلمانان با اتحاد و یکدلی بیشتر، نقشه های این افراد را خنثی سازند./980/گ
ارسال نظرات