۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۲۶۶
امام جمعه خوی:

انتخابات خبرگان رهبری دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام گذاشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در خطبه های نمازجمعه خوی گفت: خبرگان رهبری با این انتخابات سالم بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام گذاشتند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه خوی با اشاره به ملاقات خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری مدظله اظهار داشت: مطالب مهم رهبر معظم انقلاب در این ملاقات در زمینه های مختلف نیاز به تحلیل گسترده دارد و لازم است مورد توجه تحلیل‌گران و اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی در ادامه به قدردانی رهبر معظم انقلاب از انتخابات سالم خبرگان اشاره و تصریح کرد: خبرگان رهبری با این انتخابات باردیگر دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: ولی امر مسلمین جهان حوادث و اتفاقات کشورهای اسلامی را عظیم خوانده و فرمودند: « این حوادث هنوز در ابتدای راه است» و در ادامه با تقبیح غیبت، تهمت، هتاکی و توهین به دیگران این کارها را همانند بیماری نامیدند که به همه چیز سرایت می کند و این قبیل کارها را خلاف شرع، مخالف عقل سیاسی و ضربه به جمهوری اسلامی نامیدند که خداوند را خشمگین می سازد و فرمودند: «من می خواهم این پیامى باشد به همه‌ى آن کسانى که یا حرف می زنند، یا می نویسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگها. همه‌ى اینها بدانند، کارى که می کنند، کار درستى نیست.»

امام حسن عسکری، نوری فروزان و ماهی درخشان بود

وی در ادامه با تبریک سالروز ولادت امام عسکری (ع) اظهار داشت: امام عصر(عج)، آن حضرت را نوری فروزان و ماهی درخشان معرفی کرد که خداوند آنچه را نزد خود بود برای او برگزید و او راه و روش پدران بزرگوار خود را گام به گام دنبال کرد.
 
امام جمعه خوی با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهداء اذعان داشت : معمارکبیر انقلاب اسلامی (ره) در پیام ده ماده ای و جامع، با دوراندیشی و آینده‌نگری منحصر به فرد خود تمامی موضوعات مربوط به خانواده معظّم شهداء و جانبازان را مطرح کردند که در بخش پایانی آن می نویسند « اگر سازمان (بنیاد شهید) در موارد مرقومه به اشکال برخورد نمود و یا از طرف بعضی متصدیان اهمال شد اینجانب را مطلع نمایند تا در رفع آن به طور مقتضی عمل نمایم.»

خداوند سرپرست خانواده معظم شهداء است
وی در بیان مقام و جایگاه خانواده معظم شهداء به روایتی معتبر و مفصل از امام رضا (ع) اشاره کرد که خداوند می فرماید: من سرپرست بازماندگان او (شهداء) هستم هرکس آن ها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هرکس آنان را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه با تسلیت وفات کریمه اهل بیت (ع)، حضرت معصومه(س) به فضایل و پاداش زیارت ایشان اشاره کرد و افزود: مزار آن بزرگوار در قم نعمت بزرگی است که خداوند به ما ایرانیان عنایت کرده است چرا که چهار امام معصوم یعنی امام صادق، امام موسی بن جعفر، امام رضا و امام جواد (ع) همه در حق آن بزرگوار فرموده اند: هرکس مزار او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می شود.

بارزترین ویژگی یادگار امام (ره)، تسلیم به اوامر مقام معظم رهبری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد رحلت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی (ره) در بیان جایگاه و نقش ایشان در انقلاب اسلامی و خدماتی که ارائه کرد اذعان داشت: مدیریت بیت امام در قم، هماهنگ کردن جریان های مبارزه در داخل کشور، انعکاس اخبار کشور به حضرت امام (ره) در نجف از جمله فعالیت ها و خدمات آن بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری در ادامه خاطر نشان کرد: مشاور امین بودن برای حضرت امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیم به اوامر و دستورات مقام معظم رهبری مدظله پس از رحلت امام خمینی(ره) از دیگر ویژگی های بارز زندگی سیاسی یادگار امام (ره) به شمار می رود که در ناکام گذاردن توطئه های دشمنان انقلاب نقش اساسی داشت./938/پ202/ع

ارسال نظرات