۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۸۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

طرح تبلیغ چهره به چهره در طول تعطیلات نوروز اجرا شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خواستار برنامه‌ریزی مسؤولان حوزه برای اعزام‌ مبلغان معارف دین به مناطق گردشگری در طول تعطیلات نوروز شد.
طرح تبلیغ چهره به چهره در طول تعطیلات نوروز اجرا شود


حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن سال جدید، تعطیلات نوروز را فرصت مناسبی برای تبلیغ معارف دین دانست و گفت: مبلغان نه تنها در تعطیلات نوروز بلکه با مغتنم شمردن تعطیلات مختلف سال، تبلیغ معارف دین را از اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

وی با اشاره به روستاهای پر جمعیت و مسافرت مردم در تعطیلات نوروز به مناطق گردشگری و تفریحی، افزود: اکنون فرصت مناسبی فراهم شده است که مبلغان به روستاها و مناطقی که جنبه گردشگری بیشتری دارد اعزام شوند و از آغاز تا پایان تعطیلات نوروز به تبلیغ معارف دین بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خواستار برنامه‌ریزی مسؤولان حوزه برای اعزام‌های تبلیغی در طول تعطیلات نوروز شد و اظهار داشت: دفاتر تبلیغی با استفاده از ظرفیت‌های مناسب تعطیلات نوروز به اعزام مبلغان دین به مناطق مختلف همت گمارند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره در تعطیلات نوروز، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و برخی مراکز آموزشی، حضور مبلغان در مراکز گردشگری و روستاهای پرجمعیت و تبلیغ معارف دین با ارتباط چهره به چهره ضروری است.

حجت‌الاسلام عرب‌پور البته نوع تبلیغ در تعطیلات نوروز را متفاوت با ایام تبلیغی ماه محرم، صفر و رمضان دانست و تصریح کرد: مبلغان در این ایام با برگزاری مراسمی که با یک نوع شادی معنوی و مذهبی همراه است به تبلیغ معارف دین بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بر تبلیغ چهره به چهره در دید و بازدیدهای خانوادگی تأکید کرد و افزود: مبلغان بومی که برای دید و بازدید از خانواده به شهرهای خود عزیمت می‌کنند، می‌توانند مأموریت تبلیغی داشته و در کنار آن مساجد و مراکز مختلف را به صورت خاص پوشش دهند.

وی خواستار اجرای طرح تبلیغی چهره به چهره در طول تعطیلات نوروز شد و برپایی نمایشگاه‌های کتاب از سوی روحانیان اعزامی، برگزاری جلسات و گفت‌وگوی مذهبی، توزیع برخی سی‌دی‌ها، نوارها و کتاب‌های دینی ویژه کودکان و نوجوانان را در این زمینه مؤثر دانست.

حجت‌الاسلام عرب‌پور در پایان حضور مبلغان در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را برای ترویج معارف اهل بیت(ع) ضروری دانست و ابراز داشت: حضور مبلغان در اماکن متبرکه نه تنها در گسترش معارف دین مؤثر است؛ بلکه سبب کاهش معصیت در این اماکن می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات