۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۰۵۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

جهاد اقتصادی نشانه شکوفایی و ثبات سیاسی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم از مسؤولان خواست تا با کمک مردم به دور از شعارها و تنش‌های سیاسی، گام‌های عملی را در تحقق شعار «جهاد اقتصادی» بردارند.
سال جهاد اقتصادي


حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهاد اقتصادی»، گفت: نامگذاری سال 90 به سال «جهاد اقتصادی» نشانه تثبیت انقلاب اسلامی و برداشت گام‌های بلند برای پیشرفت است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب سال 89 را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذاری کردند و در سال 90 واژه جهاد را به کار بردند، افزود: نامگذاری امسال حکایت از آن دارد که انقلاب اسلامی به مرحله‌ای از شکوفایی، بالندگی و ثبات سیاسی رسیده است که گامی بزرگ برای جهش اقتصادی برمی‌دارد.

این مدرس حوزه در مرکز تخصصی حدیث از هدفمندی یارانه‌ها به عنوان شجاعت دولت دهم و گامی بلند در راستای پیشرفت یاد کرد و اظهار داشت: هرچند هدفمندکردن یارانه‌ها در دولت‌های قبلی هم مطرح بود و به نوعی از دغدغه‌های مسؤولان به شمار می‌رفت، اما شرایط برای چنین کاری مهیا نشد.

وی تصریح کرد: تمام صاحب‌نظران اقتصادی معتقد بودند که ایران برای رهایی از اقتصاد تک محصولی باید جراحی اقتصادی انجام دهد که با فراهم شدن شرایط در دولت دهم با توجه به پشتوانه مردمی و گام‌هایی که در دولت نهم برداشته شده بود، این امر محقق و یکی از موانع بزرگ در بحث اقتصاد دولتی پشت سرگذاشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی با بیان این‌که با اعلام سال 90 به نام «جهاد اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ تحول ایران برداشته خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که مسؤولان با کمک مردم به دور از شعارها و تنش‌های سیاسی، گام‌های عملی را در تحقق این شعار بردارند.

وی با اشاره به نوآوری‌ها و پیشرفت‌های شگرف کشور، سال 90 را نقطه آغازی برای جهش‌های بزرگ دانست و ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب سیاسی منطقه مطرح است که با همت ملت سرفراز خود به قطب اقتصادی منطقه هم تبدیل خواهد شد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، مسؤولیت دولتمردان را در تحقق شعار «جهاد اقتصادی» سنگین ارزیابی کرد و گفت: انتظار ما از دولتمردان آن است که از شعارها کم کنند و به دور از غوغا سالاری‌های سیاسی، مسیر پیشرفت را تا تحقق شعار رهبر معظم انقلاب ادامه دهند.

وی در پایان گفت: امیدواریم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب از دست‌اندارکاران به خاطر تحقق شعار همت مضاعف و کار مضاعف تقدیر کردند، افتخاری دیگر هم به این کارنامه اضافه شود و در سال 91، معظم له بفرمایند «جهاد اقتصادی» محقق شده است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات